تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۳۰ معتاد در شهرستان خرمشهر شناسایی و مداوا شدند
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: در راستای پیشگیری از گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد و درمان آن، از سال گذشته تاکنون ۹۳۰ نفر از افراد بیمار مبتلا به موادمخدر در خرمشهر شناسایی و مداوا شدند.

لیلا هفت‌جوش  اظهار کرد: این اداره در راستای پیشگیری از گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد و همچنین درمان افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر، از سال گذشته تاکنون ۹۳۰ نفر از افراد بیمار مبتلا به مصرف انواع مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی کرده و با ارجاع آنها به مراکز اقامتی و مراکز درمان سرپایی اعتیاد، تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ نفر معتاد متجاهر با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی از سطح شهرستان جمع آوری و ساماندهی شده‌اند، افزود: همچنین این افراد در راستای درمان و بازتوانی به مراکز ترک اعتیاد موجود در شهرستان خرمشهر تحویل داده شدند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در ادامه بیان کرد: بهزیستی شهرستان خرمشهر اقدام به فعالیت‌های پیشگیرانه از جمله ارائه مشاوره‌های مورد نیاز به افراد معتاد و خانواده‌های آنان، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد توسط پایگاه‌های سلامت اجتماعی تحت نظارت این اداره در برخی محلات شهری و روستایی، نصب بنرهای آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به معتادین بهبودیافته واجد شرایط متقاضی اشتغال و بازتوانی کرده است.

هفت‌جوش با بیان اینکه شماره تلفن ۰۹۶۲۸ (مرکز خط ملی اعتیاد) برای راهنمایی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد است، در پایان گفت: ریشه‌کن کردن این آسیب اجتماعی، نیازمند مشارکت فعالانه همه دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی، مشارکت همگانی مردم، بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مداوم توسط رسانه‌های گروهی و مبارزه برخورد قاطع با سوداگران و عرضه‌کنندگان در این زمینه است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار