تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۰۶۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهروند اهوازی ۳ راس آهو را به اداره کل محیط زیست خوزستان تحویل داد
معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: ۳ راس آهو در منزل یکی از شهروندان اهوازی کشف و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شدند.

سید عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: به دنبال تماس یکی از شهروندان اهوازی، یگان حفاظت محیط زیست اهواز از این منازل ۳ راس آهو با جنسیت ۲ راس ماده و یک راس نر تحویل گرفتند.

او افزود: برای تعیین تکلیف با توجه به شرایط دست‌آموز بودن این آهوهای که توان بازگشت به طبیعت را نداشتند و همچنین مشخص شدن زیستگاه این آهو‌ها، کار نمونه برداری ژنتیک، خون، بافت و سرگین آن‌ها در حال بررسی است.

مولا اظهار داشت: درخت ژنتیک گونه آهوی میشداغ تهیه شده و کد ژنتیک این گونه هم اکنون در این اداره کل موجود است و در صورت مطابقت این گونه بعد از انجام کار‌های ویژه و توان بازگشت به طبیعت از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به طبیعت بازگردانده خواهد شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: این آهو‌ها هم اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند و برای بازگشت به طبیعت باید حداقل ۲ ماه دور از انسان و در شرایط طبیعی نگهداری شوند تا توان بازگشت و خلق و خوی وحشی خود را باز یابند.

این مقام مسئول با بیان اینکه احتمال اینکه این آهو‌ها باردار باشند، زیاد است و اگر نسلی از آن‌ها ایجاد شود با شیوه نگهداری دوباره خلق و خوی طبیعی و وحشی خود را حفظ خواهند نمود، بیان داشت: برای شناسایی ژنتیک کارشناسان اداره کل با اساتید دانشگاه چمران دانشگاه شهید چمران و حتی تماس کارشناسی با محققان خارجی برای شناسایی ژنتیک و زیستگاه طبیعی در حال انجام است.

او دلیل مشخص شدن ژنتیک را جلوگیری از اختلال ژنتیک آهو‌ها با سایر گونه‌های موجود در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که افرادی داوطلبانه گونه‌های حیات وحش که در اختیار دارند را جهت بازگشت به طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل می‌دهند و این امر باید گسترش یابد چرا که جایگاه حیات وحش در طبیعت است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار