تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با آبگرفتگی‌های اهواز و کارون
  استاندار خوزستان بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی برای مقابله با آبگرفتگی‌های اهواز و کارون در فصل بارش‌ها تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی در پایان نشست برنامه‌ریزی برای مقابله با آبگرفتگی‌های اهواز و کارون در فصل بارش‌ها که امشب (اول مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در اواخر آذرماه بارش حدود ۱۰۰ میلیمتری در دو ساعت داشتیم و آبگرفتگی‌هایی با ماندگاری چند روز رخ داد و موجب شد دولت خود را ملزم به جبران خسارت‌های مردم کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوشبختانه با موافقت رهبر معظم انقلاب، ۵۰ میلیون یورو به آب و فاضلاب اهواز اختصاص یافت البته این طرح‌های بزرگ ممکن است دو تا سه سال زمان ببرد با این حال اقدامات ضربتی به عنوان پدافند غیرعامل طرح جامع فاضلاب انجام می‌شود تا در صورت بروز بحران مشابه بتوانیم مشکلات اصلی را رفع و رجوع کنیم.

شریعتی گفت: خوشبختانه دستگاه‌های مختلف تلاش کردند با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم از بروز حوادث مشابه با سال گذشته پیشگیری شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: آبفا و شهرداری تقسیم کار کرده‌اند و مشکلات بالقوه در مناطق مختلف و راهکارهای متناسب پیش‌بینی شده است تا نهایتا در ۲۴ ساعت پس از بارش باران، آبگرفتگی رفع شده باشد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده شرایط سال گذشته تکرار شود، همه هزینه‌ها و جلساتی که مسئولان برگزار کرده‌اند از نظر مردم بی‌اثر خواهد بود پس باید تلاش و جدیت لازم صورت گیرد تا پروژه‌های مختلف در وقت مقرر به پایان و به نتیجه برسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیرکل مدیریت بحران، جلسات اختصاصی برای مناطق مختلف اهواز و کارون با دستگاه‌های متولی برگزار کند و تا دو ماه آینده کار به نتیجه برسد و اثربخشی آن را در بارش‌های سال جاری شاهد باشیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم رضایتمندی و اعتماد مردم در این حوزه را جلب کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار