تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردشگری دفاع مقدس خوزستان ۱۰۰ درصد کاهش یافت
 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: گردشگری دفاع مقدس در استان خوزستان در امسال تاکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا صد در صد کاهش گردشگر داشت.

غلام شجاعی بیان کرد:در سال‌های گذشته به دلیل تعامل خوب اداره کل میراث فرهنگی با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، اقدامات خوبی به ویژه در یادمان‌های هویزه، فتح‌المبین و برخی پادگان‌ها انجام شد و مراکز اقامتی نیز برای گردشگران این یادمان‌ها فراهم شد که می‌توانستند برنامه‌های متنوعی داشته باشند اما به دلیل کرونا گردشگران به این مناطق سفر نکردند.

وی افزود:با توجه به پشت سر گذاشتن فصل گرم سال امیدواریم در ماه‌های پیش رو و مساعد شدن شرایط، دوباره شاهد حضور گردشگران در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۱۴ یادمان دفاع مقدس در خوزستان وجود دارد ادامه داد:یادمان‌های شلمچه، فتح المبین، والفجر ۸، دهلاویه، هویزه، فکه و میشداغ از جمله مجموعه‌های بزرگ یادمان‌های دفاع مقدس هستند که  ظرفیت بزرگی به نام گردشگری دفاع مقدس را در خوزستان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: وجود یادمان‌های دفاع مقدس ظرفیت بسیار خوبی در حوزه توسعه گردشگری هستند چرا که امروز گردشگری جنگ به عنوان یکی از شاخه‌های پر جاذبه و مهم صنعت گردشگری در جهان است و طرفداران زیاد نیز دارد.

شجاعی ادامه داد: برای توسعه ظرفیت گردشگری در حوزه گردشگری دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در نظر داریم که بخشی از این برنامه‌ها در حوزه  توسعه زیرساخت‌ها مربوط به این حوزه و جذب اعتبارات ملی و استانی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تلاش برای توسعه این نوع گردشگری صورت می‌گیرد بیان کرد:  برگزاری دوره‌های مجازی در این حوزه و معرفی مجازی یادمان‌ها نیز بخشی دیگر از برنامه‌های ما در حوزه گردشگری دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا یادمان‌های استان خوزستان هر ساله پذیرای کاروان‌های راهیان نور، گردشگران خارجی، کاروان‌های دانشجویی و دانش آموزی هستند که از زمان شیوع کرونا تاکنونن گردشگران نتوانستند به این مناطق سفر کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار