تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۰۶۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانواده شهید عملیات تروریستی در دزفول، زندانی آزاد کردند
 خانواده شهید حسین ولایتی‌فر شهید عملیات تروریستی رژه اهواز روز سه شنبه در آیینی هزینه مراسم سالگرد این شهید والامقام را صرف آزادی یک زندانی جرائم مالی و غیرعمد کردند.

 حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس منجر به شهید و مجروح شدن عده‌ای از شهروندان و نیروهای مسلح شد.
در پی این حادثه ۲۵ نفر از جمله حسین ولایتی‌فر و سعید زارع از شهرستان دزفول به شهادت رسیدند.

خانواده شهید ولایتی‌فر با توجه به شیوع کرونا در اقدامی ارزشمند هزینه مراسم بزرگداشت این شهید را صرف آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد کردند.

آیین آزادی این زندانی همراه با ۲۹ زندانی دیگر با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و امام جمعه دزفول در دادسرای نظامی شمال خوزستان در دزفول برگزار شد.

امام جمعه دزفول در آیین آزادی این زندانیان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدای هشت دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت به ویژه شهید ولایتی‌فر گفت: هزاران شهید و ایثارگر پشتوانه ملت ایران هستند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه هزاران حاج قاسم سلیمانی با شهادت این شهید والامقام در جامعه ایران رویش کرده است، افزود: باید بتوانیم راه ترسیم شده امام خمینی (ره) را ادامه دهیم و از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم.

شهید ولایتی‌فر از رویش‌های انقلاب است

فرمانده تیپ حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه شهید ولایتی‌فر از رویش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: نیروهای مسلح هرگز به مقام معظم رهبری نه نگفتند و به مدیریت جهادی مدنظر ایشان لبیک گفتند.

سردار پاسدار علی نجفوند با تاکید بر لزوم ادامه راه شهدا افزود: اینکه دشمن جرات هجمه به مملکت ما را ندارد مرهون خون پاک شهدا است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله قاضی امام جمعه دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: آیت الله قاضی در  دوران دفاع مقدس همواره در کنار رزمندگان بود.

برادر شهید حسین ولایتی‌فر نیز در جمع خبرنگاران گفت: مراسم دومین سالگرد شهید را به انجام یک کار خیر تبدیل و یک زندانی جرائم مالی را با هزینه مراسم آزاد کردیم.

محسن ولایتی‌فر با بیان اینکه امیدواریم این فرد هرگز پایش به زندان باز نشود، افزود: هدف از این اقدام انجام یک کار فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی سه ویژگی اخلاقی شهید ولایتی‌فر را پشتکار، نماز اول وقت و دوری از غیبت عنوان و بیان کرد: برادرم جوانی پرکار بود و با وجود اینکه محل اشتغال او اهواز بود ولی همواره در امور فرهنگی مساجد حضور داشت.

خانواده شهید ولایتی‌فر یک زندانی مالی را که به دلیل بدهی ۴۰ میلیون ریالی زندانی شده بود، آزاد کردند همچنین پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز یک زندانی را که به دلیل بدهی ۳۵ میلیون ریالی در زندان بود آزاد کردند. 

آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد و مالی در دزفول 

دادستان نظامی شمال خوزستان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر میهن اسلامی به ویژه شهید حسین ولایتی‌فر شهید عملیات تروریستی رژه اهواز گفت: خانواده این شهید با توجه به شیوع کرونا در اقدامی ارزنده هزینه بزرگداشت شهید را صرف آزادی زندانیان کردند.

محمدحسین امیری با بیان اینکه فرمانده و خلبانان پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز یک زندانی دیگر جرائم مالی را آزاد کردند، گفت: زندان اکنون به مکانی برای اصلاح و تربیت زندانیان شده است تا این افراد به سمت جرم سوق پیدا نکنند.

وی زندانبانی را کاری دشوار و طاقت فرسا دانست و افزود: ۲۸ زندانی نظامی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس آزاد شدند البته زندانیان جرایم سخت و خشن آزاد نمی‌شوند تا مردم در آسایش زندگی کنند.

دادستان نظامی شمال خوزستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ زندانی با عفو رهبری  و ۱۶ زندانی توسط خیران در شهرستان دزفول آزاده شده‌اند ضمن اینکه مجازات ۲۶۱  نفر در این مدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد زندان دزفول به دلیل آزادی زندانیان خالی شده است، اظهارداشت: هرچه فضای بیشتری از زندان خالی باشد، امکان فعالیت فرهنگی بیشتری در آن فراهم می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار