تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین پارک بازی سرپوشیده خوزستان در خرمشهر احداث می‌شود
  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز هفته گردشگری، کلنگ احداث بزرگترین مجموعه پارک بازی سرپوشیده خوزستان در شهرستان خرمشهر به زمین زده خواهد شد.

ساجد پاک‌گهر با بیان این‌که یکی از نیازهای اساسی ساکنان  جنوب غرب استان خوزستان و شهرستان خرمشهر، پارک بازی بوده و این کمبود همواره در منطقه احساس شده است افزود: باتوجه به این نیاز و نیز ضوابط وزارت میراث فرهنگی مبنی بر این‌که این وزارت‌خانه می‌تواند به صدور مجوز برای شهربازی‌های سرپوشیده و حمایت از سرمایه‌گذار مربوط اقدام کند، لذا نسبت به شناسایی و هدایت سرمایه‌گذار مربوط به اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان اقدام کردیم.

او با اشاره به این‌که در ادامه، صدور مجوز موافقت اصولی و مجوز ایجاد و اصلاح از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان برای این مجموعه انجام شد عنوان کرد: مصوب کردن طرح در کمیته اشتغال فرمانداری خرمشهر و سپس استانداری خوزستان از مراحل بعدی اقدامات صورت گرفته بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر افزود: در نهایت با توجه به اهمیت این طرح و با پیگیری‌های ویژه صورت‌گرفته توسط این اداره و اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان و نیز سرمایه‌گذار مربوط، مبلغ ده میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه در نظر گرفته که مقرر شد تسهیلات مورد نظر در چند مرحله و متناسب با پیشرفت پروژه به سرمایه‌گذار پرداخت شود.

او گفت: باتوجه به این‌که اجرای این پروژه در شهرستان خرمشهر و نزدیکی شهر بصره اجرا خواهد شد، علاوه بر ارائه خدمات به کلیه ساکنان موجود در منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های همجوار، ممکن است به عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص برای گردشکران ورودی از کشور عراق نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پاک‌گهر با بیان این‌که هم‌اکنون فاز اول تسهیلات به منظور کلنگ‌زنی پروژه به متقاضی پرداخت شده است افزود: در فاز اول این پروژه برای ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم پیش‌بینی می‌شود.

  او با دعوت از همه سرمایه‌گذاران موجود در منطقه به منظور ورود در توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر این آمادگی را دارد تا براساس ضوابط، از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت‌های لازم را در باب صدور مجوزهای مربوط و نیز معرفی به منظور پرداخت تسهیلات انجام دهد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار