تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صحت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز تایید شد
 رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان گفت: صحت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی به تایید نهایی شورای نگهبان رسید.

ابوالحسن معماری افزود:در مدت یک هفته‌ فرصت قانونی برای شکایت مکتوب مردم و نامزدهای انتخاباتی ، هیچ‌گونه شکایتی از این حوزه انتخابیه به دفتر نظارت و بازرسی خوزستان دریافت نشد و ناظران انتخاباتی نیز مواردی از تقلب و تخلف موثر که در نتیجه انتخابات موثر باشد مشاهده نکردند.
وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضایی سالم در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی برگزار شد گفت: شورای نگهبان طی فرایند قانونی ، نمایندگان منتخب در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد و سپس منتخبان می‌توانند وارد مجلس شوری اسلامی شوند.
به گزارش ایرنا مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن، به ۲۱ شهریور ۱۳۹۹موکول شد.
دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۱۳۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد.
خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی همه نمایندگان در مرحله اول مشخص شدند.
حوزه انتخابیه اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلانمی  دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند پارسال برگزار شد، سیدکریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.
در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی ، شبیب جویجری حایز اکثریت آرا شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار