تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساحل سازی رودخانه بهمنشیر آبادان آغاز شد
 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی ساحل‌سازی رودخانه بهمنشیر آبادان با هدف زیباسازی و توسعه گردشگری، روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

 شهردار آبادان در این آیین گفت: در این پروژه با یک و نیم کیلومتر طول و اعتبار ۳۰ میلیارد، علاوه بر ساماندهی حاشیه بهمشنیر، مکان‌های تفریحی و گردشگری نیز احداث خواهد شد.

محمودرضا شیرازی افزود:همچنین با اجرای این پروژه علاوه بر ساماندهی و احداث فضای سبز و پیاده‌رو در حاشیه رودخانه بهمنشیر، خیابان بهمن ۳۵ به پل دوم آبادان و کوی قدس متصل خواهد شد. 

وی مدت زمان اجرایی این پروژه را ۱۸ ماه اعلام کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح بخشی از بار ترافیکی شهر آبادان به سمت خروجی ایستگاه هفت منتقل خواهد شد.

شهردار آبادان با اشاره به آغاز عملیات بهسازی خیابان ۲۰ متری حجاب آبادان نیز گفت: این پروژه شامل زیرسازی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و روکش آسفالت است که با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال در مدت زمان ۶ ماه اجرا می‌شود.

شیرازی بیان کرد: از فروردین امسال بر اساس قانون بودجه ۳۵ درصد از اعتبارات آلایندگی کسر ، و به صندوق ملی محیط زیست اختصاص یافت؛ در سال‌های گذشته نیز ۴۰ درصد از عوارض آلایندگی شهرداری آبادان به شهر مجاور اختصاص یافت.

وی همچنین میزان پرداختی حقوق کارکنان و کارگران شهرداری آبادان در یک ماه را ۱۱۰ میلیارد ریال بیان کرد.

رودخانه بهمنشیر از جاذبه‌های گردشگری آبادان و خرمشهر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار