تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده خوزستان
به همت بنیاد کرامت رضوی فاز نخست طرح اشتغالزایی در مناطق هدف استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
 حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد مسؤول کانون‌های آستان قدس رضوی در خوزستان اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب فروردین سال ۹۸ در استان و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای خانوارهای مناطق سیل زده، با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با وضعیت اقتصادی اهالی این مناطق، با هماهنگی‌های صورت گرفته با تولیت آستان قدس رضوی، موضوع اشتغال و معیشت اهالی این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی صورت گرفته، یکهزار واحد دامداری با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب وام قرض‌الحسنه با همکاری بانک مهر ایران در رشته شغلی رایج در منطقه که پرورش گاومیش است، ایجاد شد.

علی‌نژاد گفت: این واحدها در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های شوشتر و شادگان در حال راه اندازی هستند که هم اکنون فاز نخست این طرح در دهستان شعیبیه غربی شهرستان شوشتر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است علاوه بر اعطای وام، برای پایداری اشتغال، مدیریت زنجیره ارزش اعم از اصلاح جایگاه، خدمات فنی و تخصصی شامل بهداشت- درمان و تغذیه جهت بالابردن راندمان تولید در دستور کار قرار گرفته است. 

حجت‌الاسلام علی‌نژاد بیان کرد: همچنین در تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) انجام شد، اصلاح و بهسازی جایگاه‌های نگهداری دام اعضای این طرح برعهده این مجموعه قرار گرفت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار