تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه دفاع مقدس در دزفول و گتوند آغاز شد
  اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه دفاع مقدس روز دوشنبه همزمان با ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های دزفول و گتوند آغاز شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا افزون بر ۵۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دزفول برگزار می‌شوند.

سرهنگ پاسدار محمدرضا لیلی‌زاده با بیان اینکه این برنامه‌ها با حضور مسوولان و فرماندهان کشوری و لشکری و مردم برگزار می‌شوند، افزود: تشکیل ستاد گرامیداشت دفاع مقدس، کنگره شعر استانی گلواژه‌های حماسه، مسابقه نقاشی در تمام حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری رژه موتوری توسط حوزه‌های مقاومت از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان دزفول می‌باشند.    

وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی در سردشت و شهیون و برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: نواختن زنگ دفاع مقدس توسط بسیج دانش آموزی، فضاسازی سه بعدی از نمادهای دفاع مقدس در سطح شهر، خاطره گویی رزمندگان در برنامه زنده رادیویی و ترند کردن هشتک ما قوی هستیم در فضای مجازی در هفته دفاع مقدس انجام می‌شوند.  

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول با بیان اینکه پزشکان جهادی در مناطق محروم بیماران را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند، اظهارداشت: برپایی شب‌های خاطره گویی رزمندگان در حلقه‌های صالحین، کمک مومنانه و تهیه ارزاق برای نیازمندان و توزیع نوشت افزار و کیف بین دانش آموزان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‌باشند ضمن اینکه آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد.

وی با اشاره به تقویت گشت‌های رضویون بیان کرد: بسیج برای ارتقای سطح امنیت جامعه و کمک به نیروهای خدوم انتظامی ساعت و تعداد این گشت‌ها را افزایش می‌دهد.

سرهنگ پاسدار لیلی‌زاده درخصوص کسب رتبه‌های برتر ناحیه مقاومت بسیج دزفول در جشنواره مالک اشتر گفت: این ناحیه در معاونت‌های مختلف از جمله مهندسی، علمی پژوهشی، طرح و برنامه و مالی، بسیج محلات و قرارگاه پیشرفت و آبادانی رتبه‌های برتر استان را کسب کرده و قرار است در جشنواره کشوری نیز شرکت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های ملت ایران بوده و لازم است مردم بیشتر با فداکاری‌های فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

 وی تقویت اعتماد به نفس، تکیه بر داشته‌ها و ایجاد حس خودباوری را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: دفاع مقدس به ما ثابت کرد که می‌توان با تکیه بر توان داخلی نیازهای کشور را برطرف کرد.

سرهنگ پاسدار لیلی‌زاده گفت: ایران در دوران دفاع مقدس حتی اجازه خرید سیم خاردار را نداشت ولی اکنون قادر به تولید موشک‌های نقطه زن است.

وی خواهان همکاری بیشتر رسانه‌ها با بسیج شد و افزود: از خبرنگاران انتظار می‌رود ضمن رعایت امانتداری اخبار را در سطح جامعه منتشر کنند.  

در این نشست، احسان کردی مسوول خبرگزاری ایرنا دفتر دزفول به عنوان سرپرست کانون بسیج رسانه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان معرفی شد.

شهرستان دزفول بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

آغاز یکصد ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گتوند 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس یکصد ویژه برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف شهرستان گتوند و فضای مجازی برگزار می‌شود.

سرهنگ حسن محمودی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ایران اسلامی، آذین بندی و تبلیغات محیطی سپاه، ادارات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی، فعالیت‌ گروه‌های مجازی حوزه‌های مقاومت تحت عنوان دفاع مقدس و صبحگاه مشترک را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: رزمایش مومنانه، آیین شبی با شهدا در گروه‌های مجازی، بیان خاطرات دفاع مقدس، برگزاری آیین دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین منجزی از شهدای حمله ترریستی اهواز به صورت مجازی، بازدید ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم از موزه دفاع مقدس، تجلیل از سرباز نمونه و غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان گتوند می‌باشند.

وی تجلیل از ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مدافعان حرم، دیدار و تکریم خانواده شهدا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت با همکاری شبکه بهداشت و درمان را از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گتوند دانست و بیان کرد: بازدید از موزه پرسنل شبکه بهداشت و مدافعان سلامت بسیج، تجلیل از جهادگران دفاع مقدس با همکاری جهاد کشاورزی، تجلیل از زنان دوران دفاع مقدس، نشست‌های بصیرتی حوزه‌های بسیج، افتتاح سایت گتوند در دفاع مقدس و تجلیل از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در شهرستان گتوند انجام می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گتوند با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری "ما قوی هستیم" انجام می‌شود، گفت: دوران هشت دفاع مقدس و رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان هرگز از یاد نخواهند رفت و باید ایثار، جهاد و ویژگی‌های این دوران به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برنامه‌های امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و بخشی از برنامه‌ها نیز در این شرایط به صورت مجازی اجرا می‌شوند.

۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

مردم شهرستان گتوند ۳۴۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار