تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر آموزش‌های مهارتی در کاهش بازگشت زندانیان پس از آزادی
  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این اداره‌کل با اداره‌کل زندان‌های استان، گفت: زندانیان آموزش‌دیده پس از آزادی، از طرف اداره‌کل زندان‌ها معرفی می‌شوند تا بتوانند تسهیلات و کسب و کار راه‌اندازی کنند و آمار نشان می‌دهد که این افراد نسبت به افرادی که آموزش ندیده‌اند پس از آزادی، بازگشت کمتری به زندان‌ها داشته‌اند.

عبدالنبی سواعدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل زندان‌های خوزستان، اظهارکرد: در همه زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان خوزستان کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، با اعلام نیازسنجی اداره‌کل زندان‌ها راه‌اندازی و تجهیز کرده‌ایم. آموزش‌های مورد نیاز زندان‌ها با حضور مربیان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: زندانیان آموزش‌دیده پس از آزادی، از طرف اداره‌کل زندان‌ها معرفی می‌شوند تا بتوانند تسهیلات و کسب و کار راه‌اندازی کنند. افرادی که آموزش‌های مهارتی دیده‌اند، گواهی استاندارد کسب می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به تاثیر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها، بیان کرد: آمار نشان می‌دهد که این افراد نسبت به افرادی که آموزش ندیده‌اند پس از آزادی، بازگشت کمتری به زندان‌ها داشته‌اند زیرا توانسته‌اند کسب و کار راه‌اندازی کنند.

سواعدی در پایان تصریح کرد: یکی از تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، همکاری با سازمان زندان‌ها است. آموزش‌هایی که از سوی ما ارائه می‌شوند، بر اساس نیازسنجی زندان‌ها است. در سال‌های گذشته حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان ارائه شده‌ است. در تفاهم‌نامه میان این دو دستگاه نیز تعداد ساعت‌های آموزشی لحاظ شده است اما در صورت نیاز، آموزش بیشتری ارائه می‌دهیم. با توجه به اینکه در زندان‌ها تعطیلی وجود ندارد، در طول سال آموزش‌ها مستمر هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار