تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۶۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت‌هزار تبلت به مدارس مناطق محروم خوزستان اختصاص یافت
  مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان گفت: هفت هزار تبلت از سوی شرکت پتروشیمی ماهشهر و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به مدارس مناطق محروم استان خوزستان اختصاص داده شد.

  کوروش مودت یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای اداره کل بحران خوزستان بیان کرد: این تعداد تبلت قرار است بین دانش آموزان مناطق محروم شهرستان های ماهشهر، آبادان و خرمشهر توزیع شوند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان جزء چهار استان با جمعیت بالای دانش آموزی و نیروی فرهنگی است افزود: فعالیت آموزشی از ۱۵ شهریورماه در ۱۲ هزار و ۴۷ آموزشگاه خوزستان آغاز شد.

مودت با بیان اینکه مدارس استان با ۳۵ درصد جمعیت فعال هستند ادامه داد: اولویت با حضوردانش آموزان است و البته وزیرآموزش وپرورش اعلام کردند که حضور دانش آموزان اجباری نیست اما فعالیت آموزشی غیر حضوری دانش آموزان رصد می شود.

وی گفت: در حال حاضر تا ۸۰ درصد آموزش از شبکه شاد انجام می شود و البته این شبکه دچارمشکلاتی است که در حال برطرف شدن است.

مودت ادامه داد: زمانی مدارس کاملا تعطیل می شوند که ادارات نیز تعطیل شوند و مجازی بودن آموزش صرفا با اطلاع ستاد استانی کرونا انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد:هفت هزارو۳۰۰ مدرسه در استان از زیرساخت اینترنت برخوردار نبودند که تا کنون پنج هزار مدرسه به اینترنت متصل شدند و۲۰گیگا بایت اینترنت نیز به صورت رایگان ماهانه به مدارس اختصاص داده شده است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین دانش آموزان شرکت ها وخیران اقدام به اهدای تبلت به دانش آموزان مناطق محروم کرده اند.

بر اساس اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بستر اینترنت در ۷۰ درصد مدارس استان ایجاد شده است. 

 اختصاص۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین مواد ضدعفونی مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین گفت: ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت آموزش وپرورش به ضدعفونی مدارس خوزستان اختصاص داده شد.

مودت ادامه داد: راه اندازی بوفه در مدارس ممنوع است و نظارت برای این امر انجام می شود.

در ادامه این نشست معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: محدودیت منابع مالی بر اثر تحریم باعث شده که فعالیت های آموزش و پرورش با مشکلاتی مواجه شود. 

عزیزاله آروین ادامه داد: در سال ۹۰ اعتبار سرانه آموزش و پرورش استان ۲۴۰میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ این اعتبار به ۳۰ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی گفت: درحال حاضریکهزارمیلیارد ریال سرانه برای مدارس استان نیاز است.

آروین ادامه داد: انباشت هزینه آب و برق مدارس به دلیل کسری اعتبار آموزش وپرورش  است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار