تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۰۶۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ایذه:
مدارسی که امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را ندارند تعطیل می‌شوند
 فرماندار ایذه گفت: اولویت ما حفظ سلامت جامعه است، بنابراین مدارسی که به دلایل مختلف مانند کمبود فضای آموزشی امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را ندارند تعطیل می‌شوند.

  حسین لامی‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای سلامت ایذه با اشاره به فیلم و عکس‌هایی که در روزهای اخیر از برخی مدارس ایذه منتشر شده بیان کرد: مرکر بهداشت و آموزش و پرورش باید نظارت کاملی روی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند؛مدارسی که به هر دلیل امکان اجرای این پروتکل‌ها را ندارند باید تعطیل شوند زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما از هرچیزی مهمتر است.

وی از لزوم بازرسی بهداشتی از پاساژها، مراکز خرید و اصناف ایذه سخن گفت و ادامه داد: شبکه بهداشت، اداره صمت و پلیس اماکن ایذه تا روز چهارشنبه هفته جاری باید تمام این مراکز را مورد بازرسی قرار دهند؛ اگر موارد بهداشتی مانند زدن ماسک توسط فروشندگان، ضدعفونی مراکز و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود مجبور می‌شویم نسبت به تعطیلی آنها اقدام کنیم.

فرماندار ایذه با تاکید بر تعطیلی پارک‌های سطح شهر ایذه گفت: شهرداری نسبت به خاموش کردن چراغ‌های پارک‌ها اقدام کند و مردم نیز از تجمع در این محل‌ها پرهیز کنند.

لامی‌زاده ادامه داد: رعایت موارد بهداشتی در ادارات نیز باید تشدید شود؛ کارمندان ملزم به استفاده از ماسک هستند. همچنین ارایه خدمت به مراجعان منوط به استفاده از ماسک توسط آنهاست. مدیران ادارات نیز نسبت به گندزدایی و ضدعفونی مداوم اداره خود اقدام کنند.

امکان نارنجی و قرمز شدن وضعیت ایذه از حیث کرونا وجود دارد

رییس مرکز بهداشت ایذه نیز در این نشست با بیان اینکه تمام تخت‌های ویژه و غیر ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان شهدای ایذه پر هستند گفت: از مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده و همیشه از ماسک استفاده کنند.

نعمت‌اله مقصودی وضعیت ایذه از حیث شیوع کرونا را زرد دانست و افزود: با شیوه موجود و رعایت نشدن نکات پیشگیری توسط مردم و افزایش بیماران بستری و سرپایی در روزهای آینده ایذه به وضعیت نارنجی و حتی قرمز خواهد رسید که یک‌ زنگ خطر کاملا جدی است.

وی ادامه داد: با توجه به این نکات، ستاد مدیریت کرونا در شهرستان باید محدودیت‌هایی مانند بستن پارک‌ها، سالن‌های سرپوشیده ورزشی، جلوگیری از تجمع‌ها به ویژه در مرکز شهر ، تشدید اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، بانک‌ها، مدارس، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و پاساژها اعلام کند.

مقصودی از بازدید ۹۳ درصدی از مدارس شهرستان ایذه خبر داد و گفت: شاخص رعایت بهداشت فردی در مدارس ۷۷ درصد، شاخص استفاده از ماسک بین دانش‌آموزان ۷۵ درصد و بین معلمان ۱۰۰ درصد ، شاخص اجرای فاصله گذاری بین دانش‌آموزان ۷۵ درصد و گندزدایی نیز ۶۱ درصد بوده‌است. بیشتر این آمارهای ضعیف مربوط به مناطق روستایی است و در این مناطق اصلا اوضاع خوبی نداریم.

وی ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک بین کارکنان ادارات ۸۷ درصد ، مراجعان ۸۹ درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۸۲ درصد، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و گندزدا ۸۲ درصد، تهویه مناسب ۸۹ درصد و دریافت کد رهگیری ۴۹ درصد بوده‌است که با این اوصاف میانگین امتیاز ادارات شهرستان ایذه ۸۰ درصد است در صورتیکه باید به ۹۵ درصد برسد، این میانگین در بانک‌های شهرستان ایذه نیز ۸۲ درصد است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بیمارستان‌های خوزستان برای مقابله با کرونا اکنون بیش از آنکه به تخت عادی نیاز داشته باشند به تخت آی‌سی‌یو نیاز دارند.

فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان در مرحله هشدار است افزود: ۶ شهر خوزستان وضعیت قرمز کرونا دارند که در این ۶ شهر ۲ میلیون نفر از جمعیت استان ساکن هستند. 

به گفته وی تمامی داروهای مربوط به کرونا که در آخرین پروتکل‌های روز دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد در خوزستان نیز وجود دارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۲۷۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار