تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری پرشور مراسم اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در حال حاضر برای دهه آخر صفر تاکید و سیاست همه ما این است که انشالله تلاش کنیم تا به صورت پرشور محرم و صفر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام کنیم.
 حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز در ستاد اربعین اظهار کرد: علت اینکه ما ندمیدیم در اینکه برنامه‌هایی برای دهه‌های دوم و سوم محرم برگزار کنیم و خیلی تشویق نکردیم این مسئله بود که استان ما از حیث وضعیت مقابله با ویروس کرونا در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته بود و احساس کردیم که آن روال عادی کار مردم پیش برود.

وی افزود: گفتیم اگر طبق تمایل مردم پیش برود بهتر است تا اینکه مثلا ما بخواهیم نسبت به برنامه‌هایی تشویق بیشتری کنیم و ممکن بود بعضی از افراد رعایت نکنند و حتی مکان‌هایی نیز عدم رعایت‌ها را شاهد بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر برای دهه آخر صفر تاکید و سیاست همه ما این است که انشالله تلاش کنیم تا به صورت پرشور محرم و صفر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام کنیم.

نبی‌زاده در رابطه توصیه‌های اربعینی گفت: آنچه نسبت به آن منع وجود دارد پیاده‌روی اربعین است، ستاد ملی کرونا این تصمیم را گرفته‌اند و ما نیز طبق فرمایش رهبری اطاعت می‌کنیم.

وی افزود: اما بقیه برنامه‌هایی که در اربعین و دهه آخر صفر برگزار میشده مانند زنجیرزنی درِ مساجد البته به صورت ایستاده، زیارت اربعین خواندن و مراسم روضه در کوچه‌ها و خیابان را پیگیر هستیم و تشویق می‌کنیم که در کل استان برگزار شود و از هیئت‌ها و مساجد برای برگزاری این مراسم حمایت می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: بی‌شک حرف ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان یک جمله و آن این است که تلاش می‌کنیم برنامه‌های دهه آخر صفر بسیار پرشور برگزار شود.

وی افزود: هر اندازه این برنامه‌ها پرشورتر برگزار شود تاثیر خواهد گذاشت بر موفق بودن این قصه که امسال پیاده‌روی اربعین برگزار نشد، یعنی مردم این ارتباط، محبت و عزاداری را خواهند داشت و به آرامش قلب مردم کمک می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار