تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۶۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جولان کرونا در بازارهای بدون نظارت بهداشتی آبادان
 بازارهای محلی آبادان به خصوص ذوالفقاری و جمشیدآباد در روزهایی که این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا بسر می برد همچنان بدون نظارت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا هستند.

 بازارهای آبادان بخصوص بازارچه محلی ذوالفقاری که با هدف جمع‌آوری فروشندگان و دست فروشان خیابانی کوی ذالفقاری همچنین نظارت بهداشتی بر فروش محصولات از سوی مسئولان شهری راه اندازی شد با گذشت ۹ سال از  فعالیت آن به اهداف خود نرسیده و هنوز بسیاری از کاسبان محلی بساط خود را در کف خیابان این منطقه پهن می کنند.

استفاده نکردن از ماسک از سوی فروشندگان و خریداران و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در این منطقه خطر انتقال ویروس کرونا را دو چندان کرده است.

از طرفی بازارچه محلی کوی ذوالفقاری آبادان با ۱۶۰ غرفه، که روزگای یکی از بازارهای محلی بودبه دلیل شکل گیری دوباره فروش خیابانی در خیابان ۳۰متری ذوالفقاری و کوچ  بسیاری از کاسبان آن در حال تبدیل شدن به مکانی متروکه  است.

یکی از اهالی کوی ذوالفقاری به خبرنگار ایرنا گفت:متاسفانه نظارتی بر فروش کالا از نظر بهداشتی در شرایط کرونا نیست و فروشندگان میوه و سبزی در کنار خیابان و جوی فاضلاب فعالیت می‌کنند.

حبیب نصاری افزود:تعداد انگشت شماری از فروشندگان و خریداران در این منطقه از ماسک استفاده می‌کنند و با توجه به شرایط خاص و قرار گرفتن آبادان در وضعیت قرمز جای دارد تا مسئولان نظارت بیشتری در این منطقه داشته باشند.

یکی دیگر از اهالی منطقه هدف از احداث بازارچه میوه و سبزی در منطقه ذوالفقاری را جمع‌آوری دستفروش‌ها و نظارت بهداشتیعنوان کرد و گفت:به دلیل بی توجهی مسئولان به این بازار بسیاری از فروشندگان این بازار را ترک کرده و هم اینک محصول خود را در خیابان عرضه می کنند.

حسین رضوی افزود:علاوه بر مشکلات بهداشتی پیش آمده برای اهالی به دلیل ایجاد سد معبر از سوی فروشندگان در حاشیه خیابان تردد خودروها در خیابان ۳۰متری ذوالفقاری بخصوص در ساعات عصر به سختی انجام می شود و در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی خودروهای امدادی به سهولت نمی توانند در این منطقه تردد کنند.

علوان عیدانی از رانندگان خودرو در آبادان نیز گفت:همه دستفروشان آبادان در کف خیابان  ۳۰ متری ذوالفقاری بساط می‌کنند و این امر باعث ایجاد ترافیک و حادثه رانندگی می شود.

 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: میزان استفاده مردم شهرهای جنوب غرب خوزستان از ماسک کمتر از ۱۰درصد است.

  شکرالله سلمان‌زاده آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان  و بخصوص آبادان را  افزایشی و نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: تنها راه کنترل و مقابله با بیکاری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه و حضور نیافتن در مناطق شلوغ است.

وی نظارت بیشتر بر اصناف و بخصوص دستفرشان را خواستار شد و افزود: متاسفانه اصناف مختلف پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند که این امر باعث افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در منطقه شده است.

محمد طاهری معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و بازاریان به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا شد و گفت: برخی اصناف پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی رعایت نمی کنند که در صورت تکرار این موضوع ناچار به برخورد قانونی هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار آبادان که حاضر به پاسخگویی در خصوص بازارهای رها شده بخصوص بازار کوی ذوالفقاری نشد گفت: طرح ویژه‌ای برای جمع‌آوری زباله‌های شهری در سطح مناطق سه گانه و لکه‌گیری معابر منطقه احمدآباد،۴۰ متری ذالفقاری ، بلوار قدس ، ورودی شهر از سمت جاده اهواز و جاده ساحلی آغاز شده است.

محمد حسین عبیات افزود: اقدام گسترده ای در سطح سه منطقه شامل شست‌وشو و  ضدعفونی معابر اصلی بافت مرکزی شامل خیابان‌های امام ، امیری ، منتظری، دبستان ، معلم و دهداری به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: هرس درختان واقع در خیابان های اصلی و مناطق شهری و نخاله برداری از سطح معابر اصلی نقاط مرکزی شهر آبادان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار