تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیزر بهتر است یا اپیلاسیون؟

راه‌های زیادی برای خلاصی از موهای زائد بدن وجود دارد؛ مثل لیزر موهای زائد، اپیلاسیون، شیو با تیغ، دستگاه‌های اپیلاتور، کرم و غیره. هر کدام از این روش‌ها به طریقی موهای زائد را از بین می‌برند و کم‌وبیش با همه‌ی آن‌ها آشنا هستیم. اما برای بسیاری از ما هنوز سوالاتی مانند این که کدام روش موثرترین است؟ کدام روش آسان‌ترین است؟ یا کدام روش کمترین درد را دارد؟ مطرح بوده و هست. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه دو مورد از پرطرفدارترین‌ و موثرترین راه‌های لیزر موهای زائد یعنی لیزر و اپیلاسیون بپردازیم.

اپیلاسیون چگونه انجام می‌شود؟

اپیلاسیون؛ بهترین و بدترین روش‌ها

فرآیند انجام اپیلاسیون یا وکس بسیار ساده است. در این روش از وکس یا موم داغ، اپلیکاتور و نوارهای پارچه‌ای استفاده می‌شود. اپیلاسیون می‌تواند در عرض چندثانیه موهای هر نقطه‌ای از بدن را حذف کند.

روند کار به این صورت است که اپیلاسیون کار، موم داغ را با استفاده از اپلیکاتور در جهت رشد موها روی پوست قرار می‌دهد. سپس نواری را روی موم قرار داده و دست خود را در جهت رشد موها روی آن می‌کشد. در مرحله آخر، نوار در خلاف جهت رشد موها با سرعت کشیده شده و موهای زائد همراه با موم از سطح پوست جدا می‌شوند.

اگر اپیلاسیون به درستی صورت بگیرد، می‌تواند مو را از محل پیاز یا فولیکول جدا کند یا به قول معروف بیخ و بن در بیاورد. نتیجه نهایی هم پوستی بدون هیچگونه موی قابل مشاهده‌ای خواهد بود. منتها برخلاف لیزر موهای زائد، اپیلاسیون اثری بر فولیکول‌ها ندارد و این ارگان‌های کوچک سازنده‌ی مو، در لایه میانی پوست صحیح و سالم باقی می‌مانند.

معمولاً چند هفته بعد از اپیلاسیون پوست شما صاف و بدون مو خواهد بود و سپس باید دوباره برای حذف موهای تازه رشد کرده مراجعه کنید. اگر هم تکنیک اپیلاسیون کار مناسب نباشد، ممکن است رشد موها سریع‌تر صورت بگیرد.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

لیزر موهای زائد در مقایسه با اپیلاسیون کمی پیچیده‌تر است. در این روش با استفاده از لیزرهای پرقدرت فولیکول‌ها و پیاز مو را مورد هدف قرار داده و از بین می‌بریم. به این ترتیب دیگر امکان رشد مجدد مو وجود ندارد. لیزر موهای زائد معمولاً با بی‌حسی موضعی و خنک ‌سازی پوست صورت می‌گرد. سپس اپراتور یا متخصص لیزر دستگاه لیزر را در بخش مورد نظر شما قرار داده و روند درمان شروع می‌شود.

به طور معمول برای لیزر هر بخش بدن (صرف نظر از وسعت یا تراکم موها) به چندین جلسه‌ی درمانی با فواصل مشخص نیاز هست. برای همین ممکن است تکمیل کردن روند درمان چند ماه طول بکشد. همچنین برخی از مراجعین ممکن است گهگاهی به جلسات ترمیمی نیاز پیدا کنند.

مزایا و معایب اپیلاسیون

مزایا

هرجلسه‌ی اپیلاسیون بسیار ارزان‌تر از لیزر موهای زائد است. ولی اگر بخواهید به طور منظم اپیلاسیون کنید، احتمالاً هزینه‌ی نهایی بسیار بیشتر از یک دوره‌ی کامل لیزر موهای زائد خواهد شد. اپیلاسیون روی همه‌ی رنگ‌ها و نوع‌های پوست و مو جواب می‌دهد. صرف نظر از این که رنگ یا جنس مو و پوست شما چگونه است، اگر کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستید، اپیلاسیون انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

اپیلاسیون را می‌توانید در خانه انجام بدهید. البته کار بسیار دشواری است ولی مقرون به صرفه‌تر از مراجعه به یک اپیلاسیون کار حرفه‌ای است.

معایب

اگر تا به حال اپیلاسیون کرده باشید، عیب اصلی آن را می‌دانید: دردناک بودن! اپیلاسیون با موم می‌تواند در نواحی حساس پوست مثل گوش‌، خط بیکینی و زیر بغل بسیار دردناک باشد. اپیلاسیون می‌تواند باعث موهای زیرپوستی شود. چون در این روش ریشه‌ی مو و فولیکول سالم می‌مانند، خیلی زود موی جدیدی شروع به رشد می‌کند. این موی جدید ممکن است به موی زیرپوستی تبدیل شود.

اگر می‌خواهید همیشه پوست‌تان صاف باشد، بیخیال اپیلاسیون شوید. چرا؟ چون برای این که اپیلاسیون قابل انجام باشد، موهای زائد باید حداقل ۴ میلی‌متری رشد کرده باشند. پس برای مدتی در فاصله‌ی بین دو اپیلاسیون، باید موهای زائد را تحمل کنید.

وکس یا موم می‌تواند به پوست‌ (به ویژه‌ پوست‌های حساس) آسیب بزند. اگر پوست حساسی دارید، هیچگاه موهای صورت (مثل ابرو و پشت لب) را اپیلاسیون نکنید.

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد هم مزای و معایب مخصوص به خودش را دارد؛ اما برای بیشتر متقاضیان، کفه‌ی ترازو به سمت مزایا سنگینی می‌کند.

مزایا

اگر به دنبال یک راهکار بلند مدت هستید، لیزر موهای زائد بهترین انتخاب برای شماست. این روش می‌تواند به طور دائمی موهای زائد را حذف کند.

اگر از زمان گذاشتن برای حذف موهای زائد خسته شده‌اید، لیزر موهای زائد برای شما بهترین انتخاب است. یک جلسه کوتاه هر ماه یا دو ماه یکبار برای حذف تمام موهای بدن کافی است. حتی نواحی وسیع پوست هم در عرض چند دقیقه لیزر می‌شوند.

لیزر روشی ایمن و بی‌خطر برای حذف موهای زائد است. این روش آسیب بلند مدت یا جدی به پوست وارد نمی‌کند. حتی کسانی که پوست حساسی دارند هم می‌توانند بدون هیچ مشکلی لیزر کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای لیزر این است که در هر ناحیه‌ای از بدن (بدون ناراحتی و عارضه) قابل انجام است.

درد لیزر در مقایسه با اپیلاسیون بسیار کمتر است. معمولاً مراجعین می‌گویند که درد این روش در حد برخورد یک کش لاستیکی با پوست است.

تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

معایب

تقریباً همه افراد می‌توانند موهای زائد خود را لیزر کنند ولی کسانی که پوست روشن و موهای تیره دارند نتیجه‌ی بهتری از این روش می‌گیرند. در کلینیک خانه سفید از فناوری‌های لیزری مختلفی مثل الکساندریت و Nd:Yag استفاده می‌کنیم تا این محدودیت به حداقل برسد.

با وجود این که لیزر موهای زائد روش گران قیمتی است، در بلند مدت بسیار به‌صرفه‌تر از اپیلاسیون است. همچنین لازم نیست که هزینه را یکجا پرداخت کنید و می‌توانید این کار را به صورت قسطی و به مرور انجام دهید.

برای این که به نتایج قطعی و دائمی لیزر موهای زائد برسیم، به چندین در جلسه‌ی درمانی با فواصل مناسب نیاز داریم. یعنی نتایج لیزر مثل اپیلاسیون سریعاً حاصل نمی‌شود ولی ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

سخن پایانی

در بین روش‌های حذف موهای زائد، لیزر بهترین شیوه است. ماندگاری این روش از همه بیشتر است و نسبت به اپیلاسیون درد کمتری دارد. اگر مستعد موهای زیرپوستی هستید، لیزر بهترین انتخاب برای شماست، چراکه به طور کامل فولیکول‌ها را از بین می‌برد و دیگر مویی رشد نمی‌کند که بخواهد تبدیل به موی زیرپوستی شود.

اگر فکر می‌کنید که لیزر موهای زائد برای شما مناسب است، می‌توانید با کلینیک خانه سفید در تماس باشید تا بهترین، ایمن‌ترین و موثرترین خدمات لیزر را دریافت کنید. برای مشاوره، اطلاع از قیمت لیزر موهای زائد و اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در تماس باشید. 

  • خط ویژه : ۰۲۱۵۴۵۰۳
  • همراه : ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱
:
:
:
آخرین اخبار