تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۶۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موفقیت یک شرکت تولیدی در اهواز برای ساخت شیرآلات پروژه ملی نفت
 مدیرعامل شرکت بهسازان جنوب گفت: شیرآلات مورد نیاز پروژه استراتژیک ملی خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک توسط این شرکت ساخته می‌شود.

  سیروس نورافکن شنبه در نشست خبری در محل شرکت بهسازان جنوب در شهرک صنعتی شماره سه اهواز بیان کرد: ساخت این شیر آلات در این شرکت ۱۰میلیون یورو برای کشورو شرکت نفت صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همه در تلاش هستند که پروژه خط لوله نفت گوره به جاسک با سرعت هرچه تمام انجام شود ادامه داد: این پروژه شیرآلات زیادی احتیاج دارد که پارسال برنامه ریزی شد شیرآلات از خارج کشورخریداری شود اما  شرکت نفت تصمیم گرفت این شیرآلات را در کشورتولید کند.

مدیرعامل شرکت بهسازان جنوب ادامه داد:مهندسان شرکت نفت در بازدیدهایی که از شرکت های مختلف داشتند در نهایت این شرکت را برای طراحی وتولید این شیرآلات انتخاب کردند.

وی افزود: قردادی بین شرکت نفت واین شرکت برای تولید تمامی شیرآلات مورد نیاز خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک بسته شد و این شرکت در بخش مهندسی شروع به مطالعات در خصوص تولید این شیرآلات کرد.

مدیرعامل شرکت بهسازان جنوب اظهار داشت: برای تولید این شیر آلات نیاز به ورق هایی با ضخامت بالا است و این شرکت برای اینکه تولید این کالا را به طور کامل داخلی انجام دهد با شرکت فولاد اکسین نشست هایی برگزار کرد.

وی گفت: این شرکت با همکاری مهندسان داخلی شرکت بهسازان و فولاد اکسین موفق به تولید ورق های آزمایشی این پروژه شد.

نورافکن با اشاره به اینکه تمامی بخش های تولید این شیرآلات در استان در حال تولید است ادامه داد: امروز ورق های مورد نیاز ساخت این شیر آلات توسط شرکت فولاد اکسین تولید شده است و تا سه ماه آینده شیرآلات مورد نیاز شرکت نفت نیز تولید خواهد شد.

وی گفت: با این کار نه تنها تولید این شیرآلات با سایز بالا بومی می شود بلکه یک محصول به شرکت فولاد اکسین اضافه خواهد شد، این محصولات در گذشته در کره جنوبی تولید و وارد می شد.

نورافکن افزود: برای تولید شیرآلات مورد نیاز صنعت نفت شرکت بهسازان جنوب  حدود ۴۰نفر نیروی جدید را به کار گرفت ضمن اینکه این شرکت تبدیل به قطب شیرآلات با قطر بالا خواهد شد.

وی بیان کرد: در شهر اهواز بیشتر کارگاه ها قطعه ساز هستند اما تولید این محصول باعث می شود تا تکنولوژی در تولید قطعات در اهواز وارد شود.

مدیرعامل شرکت بهسازان جنوب ادامه داد: این شرکت این توانایی را دارد که در آینده این محصول را به کشورهای مختلف صادر کند.

وی گفت: زمان تولید شیرآلات مورد نیاز صنعت نفت بسیار پایین است و در مدت ۲ هفته می توان این شیرها را تولید کرد.

 نورافکن در ادامه به موانع تولید اشاره کرد و افزود: یکی از موانع کار تولید بیمه است شرکت های بیمه ها در این شرایط سخت اقتصادی به شرکت های خصوصی هجوم آورده است.

وی گفت: طبق مصوبه مجلس شرکت های تولیدی در زمان انعقاد قرار داد از پرداخت بیمه معاف هستند این در حالی است که بیمه ها بابت هر قرارداد تقاضای دریافت پول دارند و همین مورد باعث ضربه زدن به واحدهای تولیدی می شود.

خط لوله گوره به جاسک برای انتقال نفت خام سبک و سنگین کشور و با هدف تنوع بخشی به راههای صادرات نفت طراحی شده است.

اقدامات طرح ساخت خط لوله گوره- جاسک شامل مطالعات طراحی بنیادی و امکان سنجی آن در اواخرسال ۹۴ و نیز اقدامات عملی طراحی بنیادی آن در ابتدای سال ۹۵  شروع شد و این اقدامات در سال ۹۶ به پایان رسید.

 پس از انجام مطالعه جامع و جانمایی طرح، هم اکنون مسیر این خط لوله به طول هزار کیلومتر خط ۴۲ اینچ با ایستگاه های بین راهی آن نهایی شده است.

 شرکت بهسازان جنوب در شهرک صنعتی شماره سه اهواز کار ساخت شیرآلات این پروژه ملی را عهده دار شده است و برای نخستین بار در کشور موفق به تولید داخلی شیرآلات مورد نیاز این طرح عظیم انتقال نفت شده است.

مرجع / ایرنا
برچسب ها: اهواز ، نفت
:
:
:
آخرین اخبار