تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۰۶۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان تک رقمی است
  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در کل خوزستان پنج نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند گفت: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان همچنان تک رقمی است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در محل اداره کل مدیریت بحران در استانداری بیان کرد:این روزها بیماران جوان‌تری به دلیل مبتلا شدن به کرونا به مراکز بهداشتی درمانی خوزستان مراجعه می‌کنند که بدحال‌تر هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های خوزستان برای مقابله با کرونا اکنون بیش از آنکه به تخت عادی نیاز داشته باشند به تخت آی‌سی‌یو نیاز دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان در مرحله هشدار است افزود: ۶ شهر خوزستان وضعیت قرمز کرونا دارند که در این ۶ شهر ۲ میلیون نفر از جمعیت استان ساکن هستند. از سوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان تلاش بسیاری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی که این روزها کمرنگ‌تر شده در دست انجام است و ضرورت دارد مردم اهتمام ویژه‌ای نسبت به رعایت بهداشت داشته‌ باشند تا شهرهای قرمز به روال عادی بازگردند و تعداد بیماران بستری کمتر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بیماریابی و غربالگری بیماران و افرادی که با بیماران در تماس بوده‌اند در گستره بیشتری در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم کاری کنیم آمار افراد بستری بالاتر از میزان فعلی نرود.

وی گفت: بیمارستان‌های خوزستان آمادگی پذیریش بیماران را در تخت‌های آی‌سی‌یو و تخت‌های عادی دارند هر چند فشار مضاعفی به همکاران ما در حوزه درمانی وارد شده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی نیز وارد شود ولی همه کادر درمانی تاکنون پای کار بوده‌اند و خودشان را خدمتگزار مردم می‌دانند.

ابول‌نژادیان ادامه داد: از همه مردم خواهش می‌کنیم برای اینکه زحمت و فشار بیشتری به کارکنان حوزه بهداشت و درمان وارد نشود نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و استفاده از ماسک را به ویژه در حاشیه شهرها که کمرنگ‌تر شده جدی بگیرند، تلاش کنند فاصله‌گذاری بیشتر شود و در اجتماعات شرکت نکنند تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در دوره‌های زمانی که روند نزولی کرونا در خوزستان پا برجا بود بیان کرد: در این مدت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز زیادی وارد چرخه کار شد، تعداد پرستاران آی‌سی‌یو کار خوزستان که به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش دیدند ۱.۷ برابر شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تمامی داروهای مربوط به کرونا که در آخرین پروتکل‌های روز دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد در خوزستان نیز وجود دارد و دپو دارویی شده گفت: واکسن آنفولانزا هنوز وارد کشور نشده اما به محض اینکه وارد کشور شود سهمیه خوزستان تعیین شده و در گام نخست در اختیار افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کادر بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند، و پس از آن در اختیار سایر افراد جامعه قرار می‌گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار