تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۰۶۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستاییان خوزستان از فرصت مقاوم‌سازی منازل استفاده کنند
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از ساکنان مناطق روستایی این استان خواست از فرصت مقاوم سازی منازل فرسوده و کم دوام که در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیرهستند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکی استفاده کنند.

مسعود انصاریان افزود:امسال مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی سهمیه بندی شده است اما در صورت استقبال روستاییان، این سهمیه قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی به روستاییان برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده از ۴۰۰میلیون ریال پارسال به ۵۰۰میلیون ریال افزایش یافته است افزود: تسهیلات اعطایی ۱۵ساله و سود آن چهاردرصد است و یارانه سود این تسهیلات را دولت می‌پردازد.
انصاریان با اشاره به اهتمام دولت به مقاوم سازی منازل روستایی با وجود در تنگنا بودن اعتباری و مالی ، خواستار تسریع در ورود روستاییان به مقاوم سازی مسکن روستایی کم دوام شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه افزود:کارشناسان بنیاد مسکن بر روند ساخت و مقاوم سازی منازل روستایی نظارت کرده و پروانه ساخت نیز به صورت رایگان صادر می‌شود.
انصاریان افزود: خوزستان در معرض حوادث طبیعی همچون سیلاب و زلزله قرار دارد و منازل فرسوده در برابر این حوادث آسیب پذیر و مخاطره آمیز است از این رو مقاوم سازی این منازل می‌تواند حجم خسارات ناشی از این گونه حوادث را کاهش دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: در سیلاب فروردین ماه ۱۳۹۸ که بیش از ۲۰۰روستا دچار آبگرفتگی شد خانه‌هایی که مقاوم سازی شده و یا برمبنای اصول فنی احداث شده بود کمترین خسارت را متحمل شدند و درعوض خانه‌های فرسوده به شدت آسیب دیدند.
وی با بیان اینکه پارسال عملیات مقاوم سازی چهارهزار و ۷۷۵واحد مسکونی روستایی در استان خوزستان با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت شروع شد افزود: برای مقاوم سازی این واحدهای مسکونی یک هزار و  ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سقف ۴۰۰میلیون ریال پرداخت شد.
حدود ۱.۲ میلیون نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان در چهار هزار پارچه آبادی و روستا ساکن هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار