تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم بررسی عملکرد ترازو‌های سبک در واحد‌های صنفی خوزستان
رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: باتوجه به اهمیت بررسی عملکرد ترازوها، امسال تعداد زیادی از ترازو‌های سبک در واحد‌های صنفی استان صحت سنجی می‌شوند.
 احمدزاده رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان  با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی الزامات استاندارد بررسی صحت عملکرد ترازو‌های واحد‌های صنفی در استان گفت: در حوزه اندازه شناسی قانونی یعنی باید صحت عملکرد ترازو‌هایی که در داد و ستد عمومی قرار می‌گیرند، بررسی شود.

او افزود: برای استاندارد هیچ فرقی ندارد همه واحد‌های صنفی هم جزیی از شهروندان محسوب می‌شوند که چه بسا به دلیل غیر استاندارد بودن ترازو خود واحد صنفی متضرر شود.

احمد زاده با بیان اینکه امسال بخش اعظمی از ترازو‌های سبک در واحد‌های صنفی از سوی استاندارد مورد آزمون قرار می‌گیرند، اظهار داشت: تعامل خوب و سازنده‌ای میان اداره کل استاندارد خوزستان و اتاق اصناف شهرستان اهواز وجود دارد و که استاندارد می‌تواند در همه زمینه‌ها سرلوحه زندگی افراد جامعه باشد.

این مقام مسئول ضمن درخواست همکاری از اعضای اتحادیه‌های مربوطه با اداره کل استاندارد خوزستان در این زمینه بیان کرد: در سطح استان به دلیل اطلاعات پایین نسبت به اهمیت موضوع در سال‌های گذشته اداره کل استاندارد در زمینه بررسی صحت عملکرد ترازو‌ها موفق عمل نکرده است و هم اکنون جهت صیانت از حقوق شهروندان در زمینه کم فروشی به حمایت اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه نیاز داریم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار