تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۰۶۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ درصد سیلندرهای گاز توزیع شده در بندر امام به دست مردم نمی‌رسد
  بخشدار بندر امام خمینی(ره)گفت: روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کپسول گاز به عاملان توزیع در شهر بندر امام خمینی(ره) تحویل می‌شود اما متاسفانه افزایش قیمت بنزین سبب شده که ۷۰ درصد سیلندر گاز مایع توسط خودروهای شخصی مصرف شود.

از ابتدای شهریور ماه 99 کمبود گاز سیلندری برای مصارف خانگی برای برخی از مصرف‌کنندگان، مشکل ساز شده و این کمبود باعث افزایش قیمت آن نیز شده است.

طبق اعلام شهروندان به خبرنگار تسنیم قیمت فروش سیلندر گاز 11 و 33 کیلویی به دو برابر قیمت مصوب و به ترتیب 30  و 60 هزار تومان رسیده که سبب نارضایتی و سردرگمی مردم در تهیه سیلندر گاز شده است.

پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آبادان سهیمه سیلندر گاز را فقط برای واحدهای صنعتی، تولیدی و مردم ساکن در مناطق فاقد گاز لوله‌کشی اختصاص می‌دهد ولی افزایش قیمت بنزین سبب شده تمایل خودروهای سواری و تاکسی نیز به استفاده از گاز LPG بیشتر شود.

روزانه 2000 کپسول توزیع می‌شود

حجت‌اله خسروی، بخشدار بندر امام خمینی(ره)  با بیان اینکه افزایش قیمت و کمبود سیلندر گاز در استان خوزستان سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است، اظهار داشت: پیگیری که از پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی داشتیم علت کمبود سیلندر گاز را تعمیرات در پالایشگاه آبادان و اختصاص سهمیه بر اساس ثبت‌نام در سامانه متمرکز سدف عنوان کردند.

وی افزود: فقط به واحدهای تولیدی، رستوران‌ها، واحدهایی و اشخاص حقیقی، سهمیه سیلندر گاز اختصاص داده می‌شود.

بخشدار بندر امام خمینی(ره) گفت : با شروع ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین و افزایش تقاضا به علت پخت و پزهای نذورات مردمی در منزل و کاهش عرضه سیلندر گاز سبب کمبود و افزایش قیمت سیلندر گاز در بندر امام خمینی(ره)‌ شد.

خسروی در ادامه تاکید کرد: روزانه بین 1500 تا 2000 کپسول گاز به عاملان توزیع در شهر بندر امام خمینی(ره) تحویل می‌شود، اما متاسفانه افزایش قیمت بنزین سبب شده که  بالغ بر  70 درصد سیلندر گاز مایع توسط خودروهای شخصی که سیستم گازی LPG دارند، مصرف شوند.

وی افزود: استفاده از گاز مایع برای خودروهای شخصی علاوه بر تخلف، کار پرریسک و خطرناک است و برای رفع مشکل در حال پیگیری هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت با مصرف‌کنندگان خانگی است، گفت: پیگیر رفع مشکل افزایش قیمت و کمبود سیلندر گاز در بندر امام خمینی(ره) از طریق پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آبادان هستیم.

بخشدار بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: مردم گزارش تخلف و کمبودهای عاملان توزیع کنندگان سیلندر گاز را با اداره صمت و تعزیرات حکومتی اطلاع بدهند و اداره صمت وظیفه دارد بر توزیع و کنترل قیمت‌ها نظارت دقیق و کامل کند.

 
شهروندان ساکن در مناطق فاقد گاز خانگی در سامانه سدف ثبت‌نام کنند

محمد جواد بدری صنعت، معدن و تجارت بندر امام خمینی(ره)‌  با بیان اینکه اولویت توزیع باید با مصرف کنندگان خانگی و مجاز است، اظهار داشت: خارج شدن بازار از تعادل عرضه و تقاضا سبب افزایش شکایت مردمی شده است.

وی افزود: از مردم ساکن در مناطق فاقد گاز لوله‌کشی شهری دعوت می‌کنیم در سامانه سدف به نشانی https://newtejaratasan.niopdc.ir برای دریافت سهمیه اختصاص داده شده به قیمت مصوب، ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت سیلندر گاز در بندر امام خمینی(ره) گفت: طبق مصوب ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان سیلندر گاز در دو وزن  11 و 33 کیلویی و به ترتیب 9 هزار و 700  و 30 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی افزود: توزیع سیلندر گاز در بندر امام خمینی توسط 4 عامل‌ اصلی به صورت طرح سبدی و طرح جارویی( تحویل در محل) باید انجام شود.

بدری در ادامه تاکید کرد: وظیفه اداره صمت نظارت بر توزیع و قیمت سیلندر گاز است و مردم تخلفات را با سامانه 124 ادار صمت، گزارش بدهند.

یادآور می‌شود بندر امام خمینی(ره) با 17 هزار مشترک گاز خانگی و صنعتی، بالغ بر 90 درصد مردم از لوله‌کشی گاز خانگی شهری استفاده می‌کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار