تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیح معاون استاندار خوزستان درخصوص تجمع زایران در مرز شلمچه
  معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در خصوص تجمع گروهی از زایران اربعین در مرز شلمچه برای عزیمت به کشور عراق توضیحی ارایه داد.

  ولی اله حیاتی بیان کرد: حدود ۲۵۰ نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر امروز جمعه قصد پیاده روی به سمت مرز شلمچه را داشتند که با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ممانعت کشور عراق در پذیرش زوار خارجی، با تدبیر صورت گرفته در ورودی و خروجی شهرستان‌ها، عوامل انتظامی و مرزبانی با ایست بازرسی مانع آنها شدند.

وی گفت:متاسفانه تعدادی از زایران با مقاومت و تندروی، قصد رفتن به سمت مرز شلمچه را داشتند که با حضور فرماندهی انتظامی خوزستان برای توجیه و قانع کردن زایران اربعین، و توضیح تبعات بهداشتی و پیامد خطرآفرین ناشی از تجمع‌ها، با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و از سویی پذیرش نکردن زایران از سوی کشور عراق، آنها متقاعد شده و هم اکنون در حال بازگشت از مرز هستند.
این گزارش حاکیست حضور میدانی مسوولان امنیتی و انتظامی خوزستان از جمله معاون امنیتی و انتظامی استانداری، فرماندهی انتظامی استان و ماموران مرزبانی این موضوع را مدیریت کرد.

بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا امسال به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، زایران اربعین از ایران به عراق نخواهند رفت و کشور عراق نیز اعلام کرد که امسال پذیرای زایران خارجی نیست.

کلیپی از تجمع تعدادی از شهروندان آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه به منظور سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در فضای مجازی منتشر شد که در آن مرزبانان مانع سفر آنها شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار