تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسیدگی به مشکلات ورزشکاران، اولویت ورزش خوزستان قرار گیرد
 نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: رسیدگی به مشکلات ورزشکاران باید اولویت ورزش خوزستان قرار گیرد تا آنها به راحتی در رویدادهای مختلف شرکت کنند.

 سید کریم حسینی پنجشنبه در نشست با مسئولان هیات کشتی خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: اگر از ورزش و ورزشکار حمایت می شود، به این معنی نیست که ورزشکار به مسئولان نیاز دارد بلکه این ما هستیم که به ورزشکاران نیاز داریم زیرا ورزش نقش تاثیرگذاری در سلامتی جسم و روح دارد.

وی افزود: به تمام رشته های ورزشی توجه داریم اما باتوجه به علاقه مندی مردم خوزستان در رشته های فوتبال و کشتی، به این ۲ رشته تعصب خاصی داریم. 

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه ورزش در کنار تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و ... یک اصل است گفت: معتقدم با تمام مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد، این استان باید حرف اول را در ورزش بزند لذا همه مسئولان باید در جهت ارتقای جایگاه ورزش خوزستان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید در کنار ورزش، اخلاق مدار باشند افزود: در ورزش نباید وارد حاشیه ها شویم زیرا به سود ما نیست.

وی گفت: ما باید به شکلی در ورزش ورود کنیم که در خدمت ورزش و ورزشکار باشیم. ما زمانی می توانیم کارهای مربوط به استان را پیش ببریم که افرادی از خوزستان در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم.

حسینی افزود: در دیداری که با وزیر ورزش داشتیم یکی از انتظارات ما این بود که چند خوزستانی در بخش های مختلف وزارتخانه مشغول به فعالیت شوند و مطالبه دیگر ما اتمام پروژه های نیمه تمام استان در پایان دولت بود. سالن ۴ هزار و ۵۰۰ نفری و مجموعه ۱۶ هزار هکتاری اهواز که سال ها از احداث آن می گذرد و نیمه تمام هستند نشان دهنده مظلومیت خوزستان است.

در ادامه اسکندر عیسوند، دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: در حال حاضر سه تیم از تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور، از خوزستان هستند همچنین ۶۰ درصد اعضای تیم ملی کشتی فرنگی عضو خوزستان هستند که این موضوع نشان از علاقه مندی ورزشکاران استان به رشته کشتی است لذا می طلبد به این رشته نگاه ویژه‌ تری شود.

وی با بیان اینکه کشتی‌گیران ما کم‌توقع هستند و قراردادهای آنها بسیار ناچیز است گفت: هدف ما خدمت به جامعه کشتی است و برای این مهم تلاش می کنیم.

در ادامه مجید قائدی سرمربی تیم کشتی فولاد اکسین خوزستان گفت: روزی اهواز در رشته کشتی قهرمان و نایب قهرمان داشت و نفرات بسیاری در تیم های ملی داشت اما اکنون کشتی اهواز با افت شدیدی مواجه شده و باید گفت بسیار مظلوم است.

در ادامه اردوان صاحب سرپرست هیات کشتی خوزستان با اشاره به اینکه سرمربیگری تیم ملی کشتی حق خوزستان است گفت: قطعا به هیاتی که با فدراسیون هماهنگ نیست، این امتیاز داده نمی شود. هیات قبلی کشتی خوزستان با فدراسیون تعامل نداشت و همین امر موجب شد تا مربیان استان از تیم ملی فاصله بگیرند.

وی افزود: تشک‌های کشتی سالن هیات استان نیاز به تعمیر دارند و با وضعیتی که این تشک‌ها دارند، نمی توانیم مسابقه برگزار کنیم. در حالی که تمام مدال های ورزش خوزستان توسط کشتی گیران رقم می خورد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار