تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۶۵۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم افزایش ظرفیت پهنای باند برای اینترنت در شادگان
 سرپرست فرمانداری شادگان گفت: دانش‌آموزان برای یادگیری درس از برنامه شاد استفاده می‌کنند ولی ظرفیت پهنای باند برای اینترنت در این شهرستان محدود است که امیدواریم مخابرات خوزستان و نیز اپراتورهای همراه اول و ایرانسل این مشکل را برطرف کنند.

امید صبری‌پور افزود:در مناطق روستایی شادگان نیز اینترنت با مشکل روبه رو است و سعی داریم در این مناطق که ظرفیت و توان مردم برای تهیه سخت افزارها پایین است حضور دانش‌آموزان در مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ، با مدت زمان کم و برای دروس پایه باشد.

وی با بیان اینکه  اولویت اصلی ما سلامت حفظ جان دانش‌آموزان و معلمان است ادامه داد: در چند مدرسه شادگان دانش آموزانی با علایم بیماری کووید ۱۹ مشاهده شد که این مدارس تعطیل شدند؛ توصیه می‌شود دانش آموزان با استفاده از نرم افزار برنامه شاد و رسانه عمومی از حضور در مدارس خودداری کنند.

صبری‌پور افزود: فعالیت مدارس در شادگان به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت در غیر اینصورت مدارس مشکوک به شیوع کرونا تعطیل می‌شوند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس شادگان کمتر از حدپیش بینی شده دانست و گفت: در حوزه آموزشی و فعالیت مدارس، اولویت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، بیان کرد:نظام آموزشی همراه با شرایط فعلی کرونا فعالیت خود را ادامه می‌دهد ولی اجباری بر حضور دانش آموزان در کلاس‌ درس نیست و شبکه شاد و صدا و سیما به عنوان جایگزین پیش بینی شده‌اند.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: خانواده‌ها با ارزیابی و پایش محیط می‌توانند در خصوص فرستادن فرزندان خود به مدارس تصمیم گیری کنند.

صبری‌پور بیان کرد: با توجه به بافت موجود در شادگان، امکانات و شرایط اقتصادی مردم پروتکل‌های بهداشتی به صورت صددرصد در مدارس را نمی‌توان رعایت کرد و میزان آن کمتر از حد تصور است.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز و در جنوب خوزستان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار