تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۶۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت مجموعه ورزشی ۱۶ هکتاری، مظلومیت خوزستان را می‌رساند
  عضو خوزستانی فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب مجموعه ورزشی ۱۶ هکتاری و ورزشگاه غدیر اهواز، گفت: ۱۶ سال است که سالن ۴۵۰۰ نفری مجموعه ورزشی ۱۶ هکتاری اهواز نیمه تمام مانده که این مظلومیت خوزستان را می رساند.

سید کریم حسینی امروز (۲۷ شهریورماه) با حضور در هیات کشتی خوزستان پیرو حل مشکلات این رشته پرطرفدار در استان، اظهار کرد: امیدواریم پیگیری هایی که انجام می شود به سود ورزش خوزستان و کشور باشد. اگر از ورزش و ورزشکار حمایت می شود، به این معنی نیست که ورزشکار به من مسئول نیاز دارد بلکه ما به وجود ورزشکاران نیاز داریم زیرا ورزش نقش بسیار تاثیرگذاری در هدایت جامعه به سمت سلامتی جسم، روح و نفس دارد. پس  اگر از ورزش و ورزشکار حمایت می کنیم، هیچگونه منتی بر سر ورزش و ورزشکار نداریم. 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: وقتی یک ورزشکار در قالب یک تیم، هیات و باشگاه کار کرد، در واقع به فرهنگ جامعه کمک می کند. امروز در مسائل اجتماعی و فرهنگی آسیب های جدی را شاهد هستیم که یکی از راه های مقابله با این آسیب ها، ورزش و ورزشکاران هستند. پس باید برای ورزش وقت بگذاریم و هزینه و سرمایه گذاری انجام دهیم. این که شرکت یا کارخانه ای برای ورزش و ورزشکار هزینه می کند، در واقع این ها سرمایه گذاری هستند که باید نگهداری شوند و همه مسئولان نیز باید به این مهم توجه کنند.

عضو خوزستانی فراکسیون ورزش مجلس با بیان این که به تمام رشته های ورزشی توجه داریم اما باتوجه به علاقه مندی مردم خوزستان و قدمت استان در رشته های فوتبال و کشتی، تعلق خاصی به این ۲ رشته داریم، گفت: به این دو رشته حیثیتی نگاه می کنیم ولی این به این معنا نیست که سایر رشته ها را نادیده می گیریم. امروز فوتبال برای خوزستان حیثیتی است. همچنین رشته کشتی برای کشور و خوزستان حیثیتی است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی، رتبه دوم در اولویت های کشور در بخش اجتماعی است و ورزش نیز داروی خاص رفع این آسیب است. به همین دلیل در کنار تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و ...، ورزش را یک اصل می دانیم. همچنین از شرکت ها و مدیرانی که از ورزش حمایت و در این بخش هزینه می کنند، قدردانی می کنم. هدف، مسیر و فعالیت همه مسئولان نیز در جهت تقویت ورزش و جوانان است و ان‌شاءالله این مسیر را ادامه می دهیم. اعتقاد داریم علی رغم تمام مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد، باید حرف اول را در ورزش بزند. پس همه مسئولان امر و نمایندگان مجلس باید این موضوع را دنبال کنند تا ورزشکاران بتوانند در مقام آوری برای خوزستان و ارتقای جایگاه استان کمک کنند تا خوزستان خوش بدرخشد.

حسینی خاطر نشان کرد: ورزشکاران و قهرمانان باید بتوانند الگوی جوانان ما در تمام شهرها و محلات باشند و ورزشکاران به شرطی می توانند این نقش را ایفا کنند که در کنار ورزش، جوانمردی، حفظ حیثیت استان و فرهنگ خوزستان را ارائه دهند. ضمن این که ورزشکاران باید در کنار ورزش، سلامتی روح، جسم و اخلاق را نیز مد نظر داشته باشند. اخلاق مهم ترین رکن تمام حوزه ها است. همیشه اخلاق و نجابت را در ورزشکاران دیده ایم و امیدواریم به همت شما ورزشکاران، جایگاه بالاتری را در ورزش کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: در طول چهار سالی که به عنوان نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی هستیم، یکی از محورهای اصلی که دنبال خواهیم کرد، بحث ورزش و ورزشکاران است تا بتوانیم جایگاه خوزستان را در ورزش ارتقا دهیم. البته جایگاه خوزستان در ورزش همیشه به صورتی بوده است که به آن بالیده ایم. 

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اهواز گفت: تلاش کنیم ورزش را به حاشیه نکشانیم، چرا که از این حاشیه ها سود نمی بریم. به هر حال اگر من مسئول فضای ورزش استان را در جهت منافع ام قرار دادم، ضرر می کنم. پس باید به شکلی به ورزش ورود کنیم که در خدمت ورزش و ورزشکار باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: زمانی می توانیم کارهای مربوط به استان را پیش ببریم که افرادی از خوزستان را در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت ورزش و تیم های ملی داشته باشیم و این مطالبه ما است. با اولین وزیری که ملاقات داشتم، وزیر ورزش بود و یکی از صحبت های من این بود که انتظار داریم که دو سه خوزستانی در بخش های مختلف وزارتخانه ای مشغول به فعالیت شوند و مطالبه دیگر من اتمام پروژه های نیمه تمام استان بود. اگر وضعیت مجموعه ۱۶ هکتاری را دیده باشید، مظلومیت استان را می رساند؛ ۱۶ سال است که سالن ۴۵۰۰ نفری این مجموعه نیمه تمام مانده است. ضمن این که ورزشگاه غدیر اهواز نیز وضعیت مطلوبی ندارد. 

حسینی با بیان این که ما هم در انجام کارها یکسری موانع داریم و متاسفانه در مسیرمان نیز سنگ اندازی می شود، گفت: از وزیر ورزش برای حضور در خوزستان دعوت کردیم که سفر او به خاطر کرونا به تعویق افتاد. در سفر وزیر به خوزستان نیز یکی از موضوعاتی که دنبال خواهیم کرد، بحث کشتی است. باید به ورزش توجه جدی شود تا بتوانیم گام های عملی داشته باشیم.

  در این جلسه نماینده اهواز به صورت تلفنی با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به صحبت پرداخت و ضمن قدردانی از حمایت های دبیر از کشتی خوزستان، خواستار حضور وی در استان شد و از وی خواست که از خوزستانی ها در بخش های مختلف تیم های ملی استفاده کند.

همچنین نماینده اهواز در پاسخ به درخواست رئیس هیات کشتی مبنی بر رسیدگی به وضعیت سالن های کشتی، قول داد که در اولین گام، تعویض رویه های تشک های کشتی هیات سالن کشتی خوزستان در اسرع وقت انجام پذیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار