تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امنیت، خط قرمز دستگاه قضایی خوزستان است
 رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: امنیت مردم و صیانت از آن خط قرمز دستگاه قضایی استان است و اجازه نخواهد داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه‌ای وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه کمیته رسیدگی به جرائم خاص دادگستری استان خوزستان، بر لزوم مبارزه قاطع با مرتکبین جرایم خشن، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم تاکید کرد و گفت: اخیراً در فضای مجازی تصاویری از سرقت‌های مسلحانه در شهر اهواز منتشر و بازتاب گسترده‌ای داشت و باعث سلب آسایش عمومی و جریح‌دار شدن احساسات مردم شد. با هماهنگی صورت گرفته و سرعت عمل نیروهای اطلاعاتی و انتظامی، ظرف ۴۸ ساعت سارقین شناسایی و دستگیر شدند که باید پرونده‎های آنان خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی و بدون هیچگونه مسامحه‌ای و با اشد مجازات کیفر خواست آنان صادر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: دستگاه قضایی خوزستان اجازه نخواهد داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه‌ای وارد شود و با قاطعیت، سریع و بدون اغماض با مرتکبین چنین جرائمی و کسانی که با دستبرد زدن به اموال مردم امنیت آنان را به مخاطره می‌اندازند برخورد خواهد کرد و صیانت از امنیت مردم، خط قرمز دادگستری خوزستان است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی، اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مخلان امنیت مردم را برای ایجاد آرامش و احساس امنیت در جامعه بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: عدم اطلاع‌رسانی، منجر به ایجاد شائبه در افکار عمومی و انتشار شایعات می‌شود و باید خبررسانی درست، به ‌موقع و شفاف اطلاعات از اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مرتکبین جرایم خشن، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم به جامعه منتقل گردد تا جلوی تشویش اذهان عمومی گرفته شود.

وی در ادامه بر نقش موثر رسانه‎ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‎ها نقش بسزایی برای ایجاد آرامش و محیطی امن در جامعه دارند. رسانه‌ها باید با همدلی و به دور از حاشیه و دور از تاثیر جوسازی دشمنان کشور، در جهت گسترش و توسعه امنیت پایدار در جامعه همکاری و تعامل مطلوبی با دستگاه قضایی و انتظامی داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در جهت مبارزه با مرتکبین جرایم خشن، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم تاکید کرد و افزود: می‌توان برای تأمین رفاه، امنیت و آسایش آحاد جامعه و مبارزه با مخلان نظم و امنیت عمومی مردم، از ظرفیت سپاه و بسیج در کنار نیروهای انتظامی استفاده و بهره برد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار