تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۰۶۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا شهردار اهواز در جلسات کنترل کرونا شرکت نمی‌کند؟
دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در کنترل کرونا، گفت: وضعیت خوزستان سفید شد اما زمانی که حرکتی انجام نمی‌شود و وضعیت شهر برای کسی اهمیت ندارد دوباره قرمز می‌شود؛ تعداد زیادی از مردم کشورمان را از دست داده‌ایم، دیگر چه اتفاقی باید بیافتد تا این جماعت از خواب بیدار شوند؟

دکتر احمد مشکورنیا با اشاره به گسترش شیوع کرونا در سطح شهر اهواز اظهار کرد: بازارچه‌ها یکی از اماکنی هستند که شدت انتقال کرونا در آن‌ها به شدت بالا است؛ مردم باید از حضور در اماکن شلوغ مانند بازارچه‌ها و بازارها پرهیز کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به ضدعفونی نشدن شهر توسط شهرداری گفت: شهردار اهواز عنوان می‌کند که خودروهای این سازمان به دلیل ضدعفونی خراب شده‌اند؛ ما هم به شهرداری اعلام کردیم که ضدعفونی شهر در جلوگیری از گسترش کرونا تاثیری ندارد و به جای آن می‌تواند نسبت به توزیع ماسک رایگان اقدام کند.

وی افزود: شهرداری عنوان می‌کند که در مناطق کم‌برخوردار پمفلت (بروشور آموزشی) توزیع کرده است اما به نظر ما در چنین مناطقی باید با صحبت و امر به معروف و نهی از منکر، آگاهی‌های لازم به مردم داده شود تا مردم بیشتر در جریان این مسائل قرار بگیرند. اقدامات در این خصوص، باید بر اساس توصیه‌های مراکز بهداشت انجام شود اما برخی مدیران شهرداری بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

مشکورنیا با بیان اینکه شهر اهواز والی ندارد، تصریح کرد: جلسات زیادی برای برنامه‌ریزی‌های متعددی برگزار شده و از شهردار اهواز برای شرکت در این جلسات دعوت کرده‌ایم اما شهردار در هیچ کدام از این جلسات شرکت نکرده است؛ نمی‎دانیم معنای این کار چیست اما می‌دانیم که بیماری، این گونه کنترل نمی‌شود.

وی افزود: وضعیت خوزستان سفید شد اما زمانی که حرکتی انجام نمی‌شود و وضعیت شهر برای کسی اهمیت ندارد، دوباره قرمز می‌شود؛ تعداد زیادی از مردم کشورمان را از دست داده‌ایم، دیگر چه اتفاقی باید بیافتد تا این جماعت از خواب بیدار شوند؟

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: ما در حال انجام وظایف اجرایی خود هستیم اما باید همه به کمک ما بیایند و همه تفکر بهداشتی داشته باشند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی افزود: هیچکدام از ادارات دولتی به ما کمکی نکردند. دانشگاه شهید چمران اهواز که شش ماه تمام تعطیل بود، نه از بابت خودرویی و نه از بابت منابع انسانی به ما کمکی نکرد و تنها انتقاد می‌کرد در حالی که دریغ از حتی یک قدم که برای کنترل کرونا برداشته باشد. البته شرط انصاف است که از بسیج و سپاه نهایت تشکر را داشته باشم که تمام‌قد در کنار ما بودند و حمایت کردند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار