تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۰۶۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گشایش۱۳ خانه هلال در خوزستان
  ۱۳ خانه هلال روز پنجشنبه در خوزستان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری همزمان با سراسر کشور گشایش یافت.

  یکهزار و ۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور روز پنجشنبه به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری گشایش یافت که ۱۳ خانه از این تعداد در خوزستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این آیین که در مسجد امام حسین(ع) فاز پنج پاداد اهواز با حضورجمعی از مردم منطقه برگزار شد بیان کرد: به دلیل ضعف ساختاری موجود، هلال احمر برای کمک رسانی به مناطق مختلف نیاز به مراکز مردمی همچون خانه‌های هلال دارد.

دکتر علی خدادادی گفت: خانه های هلال با توجه به وجود شرایط سخت جامعه، و رعایت نشدن استاندارد لازم در خانه سازی و جاده‌سازی، برای افزایش تاب آوری در جامعه ایجاد می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال در سیل ۲ سال پیش در شعیبیه شوشتر برای ساخت سیل بندها و کمک رسانی به مردم در این منطقه، نیاز به کمک و وجود چنین مراکزی بود.

وی افزود: در سیل پارسال خوزستان نیز ضرورت ایجاد خانه‌های هلال برای کمک رسانی به آسیب دیدگان در چنین وسعتی و همراهی با امدادگران هلال احمر، نیاز به احداث خانه‌های هلال بسیار مشهودتر شد.

خدادادی بیان کرد: در مناطقی که خانه هلال وجود داشته باشد با اطمینان کامل اقلام مورد نیاز بین نیازمندان توزیع می‌شود و برای بازسازی و ارزیابی و نظارت بر توزیع اقلام می‌توان از خانه‌های هلال کمک گرفت.

وی افزود: در خانه‌های هلال ارایه آموزش پیشگیرانه هم بسیار اهمیت دارد به عنوان مثال اگر دوره های احیا در این خانه ها به مردم آموزش داده شود می‌توان فردی که دچار حادثه شده را پیش از رسیدن ماموران امدادی نجات داد.

خدادادی بیان کرد: در خانه‌های هلال می‌توان کمک‌های اولیه و مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی را به مردم آموزش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه خانه‌های هلال اجتماع محور هستند و توسط مردم اداره، و در حل مشکلات مردم کمک می کنند افزود:اگر این کانون‌ها شکل بگیرند می توانند به مکانی برای دریافت کمک های خیران تبدیل شوند.

خانه های هلال در حسینیه ها و مساجد به عنوان رابطی بین هلال احمر و مردم ایجاد می‌شوند تا باوجود این کانون‌ها امکان خدمات رسانی به نقاط مختلف جامعه وجود داشته باشد.

پیش از این ۱۱۸ خانه هلال فعال در خوزستان وجود داشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار