تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۰۶۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن شکر در خوزستان
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید نیشکر در واحدهای هفت گانه این شرکت به ۶ میلیون تن و استحصال شکر به ۶۰۰ هزار تن برسد.

کشت نیشکر در۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از زمین‌های واحدهای هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان روز پنجشنبه پایان یافت.

عبدعلی ناصری روز پنجشنبه در آخرین روز کشت نیشکر  گفت: کشت نیشکر در واحدهای هفتگانه کشت و صنعت دهخدا ، امام خمینی(ره) ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی ، سلمان فارسی ، امیرکبیر و میرزاکوچک خان از اوایل مرداد شروع شد و طبق برنامه ، امروز بخش پایانی کشت در سطح ۸۰ هکتار در کشت و صنعت حکیم فارابی انجام شد.
وی با بیان اینکه سیلاب فروردین ۱۳۹۸ به۴۰ هزار هکتار از زمین‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آسیب جدی وارد و بیش از ۵۰هزار میلیارد ریال به این صنعت خسارت وارد کرد افزود:پارسال ۲۶هزار هکتار از زمین‌های آسیب دیده از سیل بازسازی، تجهیز و زیرکشت رفت.

وی ادامه داد: امسال نیز ۱۶ هزار و۵۸۰ هکتار زمین پس از آماده‌سازی زیرکشت رفت و سال آینده زمین‌های زیرکشت امسال به ثمر رسیده و در چرخه تولید شکر قرار می‌گیرد.

ناصری افزود: میزان تولید شکر امسال در این شرکت، درمقایسه با پارسال ۲ برابر خواهد شد.
وی افق تولید نیشکر در این شرکت در سال ۱۴۰۰ را رسیدن به هفت میلیون تن و تولید شکر را در این شرکت به ۷۰۰ هزار تن بیان کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سطح سبز فعلی نیشکر در واحدهای هفت‌گانه این شرکت که قابلیت برداشت محصول را داشته باشند را ۶۲هزار و۴۰۰هکتار بیان و پیش‌بینی کرد از هر هکتار سطح سبز نیشکر حدود ۹۵ تا ۱۰۰ تن نیشکر برداشت شود.
ناصری دستیابی کم سابقه به این میزان تولید نیشکر در واحد سطح را نتیجه تلاش شبانه روزی کارگران و کارکنان ، برنامه‌ریزی ، مدیریت در مزرعه، آبیاری به موقع ، مبارزه با آفات ، همراهی سازمان آب و برق با مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، و هوای مناسب بیان کرد.
برداشت نیشکر در زمین‌های واحدهای هفت گانه نیشکر وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ۲۷مهر ۱۳۹۹ شروع و تا اواخر اسفند به مدت ۱۰۰روز کاری ادامه می‌یابد.
کل زمین‌های واحدهای نیشکری طرح‌های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حدود ۸۴ هزار هکتار است که حدود ۲۰هزار هکتار از این میزان به کشت جدید و بخشی نیز به صورت آیش و کشت محصولات جایگزین همچون گندم اختصاص می‌یابد.
عملیات اجرایی واحدهای هفت گانه نیشکر در شمال و جنوب اهواز از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و از سال ۱۳۹۰ به بعد یکی پس دیگری به مرحله تولید شکر رسیدند.
مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و کارون ۲ واحد فعال دیگر در تولید شکر از نیشکر در شمال خوزستان واقع شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار