تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۰۶۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم سنت «قربانی» کردن را در ماه صفر به شیوه دیگری اجرا کنند
 رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: به دلیل شیوع کرونا، مردم سنت ذبح و قربانی دام را در آغاز ماه صفر امسال به شیوه دیگری اجرا کنند.

رضا پور آئین اظهار کرد: با توجه به همزمانی آنفلوانزای فصلی و بیماری کرونا و حتی احتمال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، لازم است امسال مردم از اجرای سنت قربانی دام در آغاز ماه صفر پرهیز کنند و با مراجعه به کارشناسان دینی روش جایگزینی را برای این سنت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، عرضه و توزیع مرغ زنده ممنوع است، افزود: هر ساله مردم با شروع ماه صفر اقدام به تهیه مرغ زنده و قربانی آن می‌کنند که این اقدام در زمان کنونی و با توجه شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفولانزای فصلی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان، علاوه بر معضلات بهداشتی متعدد منجر به ایجاد تجمع و احتمال افزایش این بیماری‌های تنفسی می‌شود.

پور آئین عنوان کرد: با توجه به احتمال ایجاد جهش‌های ژنتیکی در ویروس کرونا و ناشناخته بودن رفتارهای آن در ادامه و همزمانی آن با آنفلوانزای فصلی، شایسته است مردم به منظور کنترل بیماری و جلوگیری از تکرار بحران در شهرستان نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام زیادی داشته باشند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار