تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۶۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سکونت بیش از یک میلیون خوزستانی در سکونتگاه‌های غیررسمی
  مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان‌ از سکونت بیش از یک میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده در استان خبر داد.

رضا رضایی در حاشیه بازدید نماینده وزیر راه و شهرسازی از مشکلات حوزه راه و شهرسازی خوزستان که چهارشنبه شب انجام شد، در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: در خوزستان همه شقوق حمل ‌و نقل از جمله ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی وجود دارد و باید به همه این ظرفیت‌های استان خوزستان توجه کرد.

وی افزود: جایگاه خوزستان در جابه‌جایی بار که به سراسر کشور حمل می‌شود، رتبه دوم است که این میزان، خسارت و مشکلات زیادی برای جاده‌های خوزستان به وجود آورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: این امر باعث بروز خسارت‌های فراوان به جاده‌های خوزستان می‌شود و همچنین هزینه‌های نگهداری را افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید به جاده‌های خوزستان به صورت ویژه نگاه کرد.

رضایی گفت: مردم در خوزستان انتظار دارند جاده‌های ایمن و با ایمنی بالا از این استان به مرکز کشور احداث شود تا بتوانند با خیال راحت در محورهای مواصلاتی تردد کنند.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده شهری و حاشیه‌نشینی در خوزستان نیز افزود: مطالعات ۲۹ شهر استان با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر انجام شده است؛ از این میزان بیش از یک میلیون نفر در خوزستان در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیشتر این جمعیت در شهرهای اهواز، ماهشهر، آبادان و مسجدسلیمان ساکن هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار