تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۴۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان فراخوان داد*
اعضای سامانه سجام در طرح جامع پیشگیری از جرائم خشن شرکت کنند
 معاون  قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان  خوزستان  از اعضای سامانه سجام خواست تا با ارائه راهکارهای پیشنهادی خود در طرح جامع پیشگیری از جرائم بویژه جرائم خشن شرکت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در گفتگو با روابط عمومی دادگستری خوزستان، اظهار کرد: اعضای سامانه سجام در استان خوزستان که با عنوان دیده بان های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شناخته می شوند، می توانند راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص کاهش جرائم خشن از جمله سرقت های مسلحانه، آدم ربایی و همچنین سایر جرائم دیگر از جمله مزاحمت برای نوامیس به این معاونت ارسال کنند تا به صورت بهینه از آن ها استفاده شود.
وی ادامه داد: این راهکارها می تواند در خصوص مرکز استان و سایر شهرستان ها با رعایت جرائم اولویتی هر شهرستان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی اولویت های این طرح را ارتقای ضریب امنیت جامعه، شناسایی زمینه های وقوع جرم، کاهش جمعیت مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم، عنوان کرد و گفت: تامین امنیت جامعه یکی از دغدغه های اصلی مسئولان استان از جمله رئیس کل دادگستری خوزستان می باشد.
وی ادامه داد: رئیس کل دادگستری استان طی یک سال اخیر با صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد و اجرای اقدامات ویژه قضایی توانسته است منشاء آثار و خدمات فراوانی برای مردم شریف استان باشد و همچنین دادستان‌ها و قضات محترم دادسراهای  عمومی و انقلاب استان در این مسیر نقش بی بدیلی را ایفا نموده اند.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: به عنوان نمونه در مدت قریب به شش ماه که از سال جاری می گذرد، دادگستری استان خوزستان توانسته است  پرونده های فراوانی با موضوعات جرائم خشن را رسیدگی و احکام قاطعانه ای در این خصوص صادر نماید.

معاون دادگستری کل استان خوزستان تصریح کرد: خط قرمز دادگستری استان خوزستان، تامین امنیت شهروندان عزیز و گرامی است که در این مسیر تمام عزم و همت خود را برای اجرای آن به کار بسته است و به همه بزهکاران از جمله سارقان و به ویژه سارقان مسلح و همچنین مرتکبین جرائم امنیتی و مزاحمین نوامیس مردم  و مخلین نظم و آرامش عمومی مؤکداً اخطار می دهد که دست از ارتکاب جرم برداشته  و بدانند که دادگستری استان خوزستان در مبارزه بی امان با مجرمان مماشاتی نخواهد کرد

وی در ادامه گفت: با دستور قاطعانه ریاست محترم کل دادگستری استان خوزستان
هیات رسیدگی به پرونده های خاص تشکیل و به موجب آن پرونده های جرائم خشن از جمله سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف، قتل، سرقت های مقرون به آزار، سرقت های سریالی و زورگیری با هدف ارتقای اثربخشی اجرای احکام قضایی و ایجاد حس امنیت در جامعه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: در آینده نزدیک همایش استانی دیده بان های پیشگیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان نیز برگزار و در آن همایش، راهکاهای پیشگیری از وقوع جرم  بررسی می شود.
:
:
:
آخرین اخبار