تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۰۶۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دادگستری خوزستان:
پرونده سرقت‌های مسلحانه اهواز خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
 رییس دادگستری خوزستان با اشاره به دستگیری عوامل سرقت‌های مسلحانه اخیر اهواز و رسیدگی به پرونده قضایی این افراد خارج از نوبت گفت: امنیت مردم و صیانت از آن خط قرمز دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کمیته رسیدگی به جرائم خاص دادگستری استان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بر لزوم مبارزه قاطع با عاملان جرایم خشن، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی تاکید کرد و اظهارداشت: اخیرا در فضای مجازی تصاویری از سرقت‌های مسلحانه در شهر اهواز منتشر شده که بازتاب گسترده‌ای داشته است و سلب آسایش عمومی و جریح‌دار شدن احساسات مردم را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در این رابطه با هماهنگی و سرعت عمل نیروهای اطلاعاتی و انتظامی ظرف ۴۸ ساعت سارقان شناسایی و دستگیر شدند که پرونده‌ این افراد خارج از نوبت و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد تا بدون هیچگونه مسامحه‌ای با اشد مجازات، کیفر خواست آنها صادر شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی خوزستان اجازه نخواهد داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه‌ای وارد شود، گفت: با مرتکبان چنین جرائمی که با دستبرد زدن به اموال مردم امنیت آنان را به مخاطره می‌اندازند باید سریع و بدون اغماض برخورد شود.

مرادی صیانت از امنیت مردم را به عنوان خط قرمز دادگستری استان خوزستان عنوان کرد و افزود: اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مخلان امنیت مردم برای  ایجاد آرامش و احساس امنیت در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

وی اطلاع‌رسانی نشدن این اقدامات را باعث ایجاد شائبه در افکار عمومی و انتشار شایعات دانست و ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا اطلاع‌رسانی صحیح، به ‌موقع و شفاف از اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مرتکبان جرایم خشن، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم به جامعه منتقل شود تا از تشویش اذهان عمومی جلوگیری گردد.

رییس کل دادگستری خوزستان در ادامه بر نقش موثر رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: به منظور توسعه امنیت پایدار در جامعه لازم است تا رسانه ها در مقابل حاشیه هایی که تحت تاثیر جوسازی دشمنان کشور صورت می گیرد، هوشیارانه برخورد کنند و در ایجاد آرامش و محیطی امن در جامعه بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

مرادی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در جهت مبارزه با مرتکبان جرایم خشن، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم تاکیدکرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت این بخش از نیروهای مسلح در کنار نیروهای انتظامی می‌تواند بر تامین هرچه بیشتر رفاه، امنیت و آسایش آحاد جامعه و مبارزه با مخلان نظم و امنیت عمومی مردم موثر باشد.

سپاه ولی عصر(عج) خوزستان روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست‌های اخیر مردمی نسبت به ارتقاء امنیت عمومی جامعه در پی سرقت‌ها و ناامنی‌های اخیر در شهرستان اهواز، این نهاد آمادگی دارد در صورت درخواست شورای تامین استان، نسبت به فعال نمودن گشت‌های رضویون در تمام شهرهای استان برای کمک به تامین امنیت اجتماعی مردم  اقدام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار