تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۶۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث پل بر روی رودخانه کارون مطالبه اهالی بخش سوسن ایذه
  اهالی روستاهای بخش سوسن شهرستان ایذه در استان خوزستان لازمه سهولت تردد در این منطقه را احداث پل بر روی رودخانه کارون عنوان می‌کنند.

 تردد در مناطقی از بخش سوسن شهرستان ایذه به دلیل وجود رودخانه کارون تنها با قایق امکانپذیر است و اهالی ساکن در روستاهای این منطقه که به قایق دسترسی ندارند ناچار باید مسافت حدود ۲ ساعته ای را طی کنند تا رودخانه را دور زده و با عبور از پلی در فاصله ای بسیار دور راهی مقصد شوند. این در حالی است که با احداث یک پل مشکل تردد اهالی این منطقه برطرف خواهد شد و مدت زمان رسیدن به مقصد نیز به کمتر از یک ساعت کاهش خواهد یافت.

به گفته ساکنان روستاهای بخش سوسن ایذه به دلیل بعد مسافت و نبود پل، در صورتیکه برای اهالی حادثه ای رخ دهد و یا بیمار اورژانسی داشته باشند ،دسترسی اورژانس به محل زمان بر خواهد بود و جان فرد حادثه دیده و یا بیمار بدحال به خطر خواهد افتاد.

یکی از اهالی بخش سوسن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار دقیقی در دست نیست اما تا کنون چندین نفر حین عبور از کارون با قایق جان خود را از دست داده‌اند و اهالی با ترس از قایق برای رفت و آمد استفاده‌ می‌کنند.

محمد بویری افزود: در صورتیکه قایق در دسترس نبود باید مسیری ۲ ساعته را  با خودرو طی کرد، مسیری که زمان دسترسی به روستاها را به بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: چند حادثه تصادف نیز در سال های اخیر در این جاده به وقوع پیوسته ‌است و صدمات زیادی به مردم بخش سوسن وارد شده‌است.

بویری خاطر نشان کرد : روستاهای منطقه از جمله ده حوض و ده ثریا از مناطق گردشگری شهرستان هستند که جاذبه‌های دیدنی زیادی دارند اما گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند به دلیل طولانی بودن مسیر از سفر مجدد منصرف می شوند.

وی شغل مردم منطقه را کشاورزی، باغداری و دامداری دانست و تصریح کرد: اهالی هنگام برداشت محصول و انتقال محصول به بازار استان خوزستان با مشکل بعد مسافت مواجه هستند در صورتیکه اگر پلی بر روی رودخانه کارون احداث شود مشکل تردد اهالی برطرف خواهد شد.

انجام مطالعات پل ده‌شیخ به ده‌ثریا 

رییس اداره امور عشایر ایذه با بیان اینکه برای تسهیل در رفت و آمد مردم، احداث پل بر روی رودخانه کارون بین روستاهای ده‌شیخ و ده‌ثریا الزامی‌است و مطالعات اجرای این پروژه نیز سال گذشته به صورت کامل انجام شده‌است گفت:این پل که از نوع تیر مرکب طراحی شده ، ۹۵ متر طول دارد  و طبق برآورد سال گذشته اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال نیاز دارد البته با نرخ تورم اجرای آن در زمان حاضر بودجه بیشتری را طلب می‌کند.

علی مومنی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه این پروژه را تصویب کرده است خاطر نشان کرد: منتظر تخصیص اعتبار هستیم تا روند ساخت این پل آغاز شود زیرا مردم روستای آنسوی کارون برای تردد با مشکل مواجه اند.

وی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار لازم، می‌توان این پل را ظرف کمتر از ۶ ماه ساخت و به بهره برداری رساند تا موجب تسهیل در رفت و آمد مردم منطقه شود.

بخشدار سوسن نیز گفت: مطالعات این پل انجام شده‌است و برای تخصیص اعتبار باید از طریق مسوولان استانی و کشوری پیگیری شود زیرا ضرورت احداث این پل کاملا احساس می‌شود و خواسته مردم این منطقه ساخت این پل است.

حسین مرادی تصریح کرد: ساخت این پل علاوه بر سهولت رفت و آمد مردم، برای توسعه گردشگری منطقه نیز کارگشا خواهد بود و به همین دلیل از طریق نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان پیگیر احداث این پل هستیم.

سوسن از بخش‌های سه‌گانه شهرستان ایذه است که مرکز آن در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر ایذه واقع شده‌است.

این بخش پتانسیل های فراوانی در زمینه گردشگری دارد که ناشناخته باقی مانده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار