تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۶۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایگاه انتقال خون آبادان نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی دارد
  رییس پایگاه انتقال خون آبادان با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی در این پایگاه از مردم این شهرستان خواست برای اهدای فوری خون در همه گروه‌ها به این پایگاه مراجعه کنند.

سحر مقبلی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ با کاهش اهدای خون در آبادان روبه رو شده‌ایم و اکنون در تمامی گروه‌های خونی با کمبود  مواجه هستیم.

وی افزود: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان گفت: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده از سوی بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

مقبلی افزود: این پایگاه در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه و ۱۴ تا ۱۹ آماده خونگیری است.

وی در خصوص شرایط اهدای خون نیز بیان کرد: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان در خصوص پلاسمادرمانی در این شهرستان گفت:نصب دستگاه پلاسما فریز خون بهبودیافتگان کرونا در جنوب غرب خوزستان در حال پیگیری است و نصب دستگاه نیازمند تامین وسایل خنک‌کننده محیط است.

مقبلی گفت:یکی از متخصصان دانشکده علوم پزشکی آبادان آموزش لازم برای کار با دستگاه پلاسما فریز خون بهبودیافتگان را فراگرفته است و در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای نصب این دستگاه هستیم.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان به تامین دستگاه پلاسما فریز خون بهبودیافتگان کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آبادان امید است تهیه پلاسمای خون بهبودیافتگان در این شهر به زودی آغاز شود.

مقبلی افزود: با نصب و بهره‌برداری این دستگاه، پلاسمای درمانی بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان در آبادان برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا تهیه می شود و  زمان کمتری برای خرید پلاسما و انتقال آن به بیماستان‌های منطقه صرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: این دستگاه تنها دستگاه در جنوب غرب خوزستان است که راه‌اندازی آن می‌تواند در درمان مبتلایان به کرونا نقش مهمی داشته باشد.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان بهترین زمان اهدای پلاسما در بهبودیافتگان کرونا را ۲۸ روز پس از بهبودی کامل و زیر ۶۰ سال سن اعلام کرد و  بیان داشت: پلاسمای بهبودیافتگان کرونا به دلیل وجود پادتن ضدویروس برای نجات بیماران مفید است.

پایگاه انتقال خون آبادان تامین کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار