تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۶۴۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴۰۰ میلیارد ریال‌پروژه در بندرامام خمینی(ره) درحال اجراست
  معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ۱۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان در حال اجراست که بیشتر آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 خوشبختانه پروژه‌هایی که برای توسعه بندر امام خمینی(ره) در دست اجرا است، روند آنها به خوبی طی می‌شود. 

  محمد راستاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره) که به همراه اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد، بیان کرد:بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و سه پروژه، تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری شوند.

وی گفت:پروژه بهسازی، تعمیر اساسی و تعریض بزرگراه بندر امام خمینی(ره)، پروژه‌های احداث جاده کمربندی بندر امام و تقاطع غیرهمسطح که منجر به اتصال بزرگراه بندر امام خمینی(ره) به بزرگراه خلیج فارس می‌شود، در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا هستند.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط مناسب‌تری برای تردد در بندر امام خمینی(ره) حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان و تقاطع غیرهمسطح راه آهن، از بار ترافیکی معابر شهر بندر امام خمینی(ره)، کاسته خواهد شد.

آغاز ۲ پروژه جدید برای توسعه بندر امام خمینی(ره)

وی با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی افزود: این پروژه با اعتباری در حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، بالغ بر پنج میلیون تن لایروبی حجم دارد که ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌های با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی و واردات کالاهای اساسی را به دنبال دارد.

راستاد، همچنین از احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام خمینی(ره)  با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: اجرای این پروژه برای مدیریت ورود و خروج کشتی‌ها و ارتقای ایمنی دریانوردی ضروری بود.

تخلیه و بارگیری ۵۷ میلیون تن محموله در بنادر کشور

وی میزان تخلیه و بارگیری انواع محمولات در بنادر کشور از ابتدای امسال تاکنون را بیش از ۵۷ میلیون تن بیان کردو افزود: بیش از پنج میلیون تن این رقم را واردات غیرنفتی و ۱۶ میلیون دیگر صادرات غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد:از کل ۵۷ میلیون تن بالغ بر ۱۷ میلیون تن سهم بندر امام خمینی(ره) است و از این میزان، ۶/۳ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است که از ابتدای امسال تاکنون در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

وی میزان موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) را بیش از ۸/۲ میلیون تن است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به روند مطلوب عملیات تخلیه و بارگیری در این مجتمع بزرگ بندری، افزود: تمام اسکله های این مجتمع بندری توسط کشتی‌هایی که در حال تخلیه و بارگیری هستند، اشغال است و خدمات بندری و دریایی به صورت شبانه روزی در حال ارایه است.

وی از سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۶ هزار میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه احداث انبارهای نگهداری کالا و بخشی در زمینه فعالیت های تولیدی و ایجاد ارزش افزوده انجام می پذیرد. امیدوارم این مجموعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مزیت‌های بیشتری برای بندر امام خمینی(ره) ایجاد کند.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان بوده که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار