تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۶۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه کشاورزی خوزستان در افزایش تولید محصولات تاثیرگذار است
 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این استان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود گفت: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان می‌تواند در افزایش توان تولید این محصولات تاثیرگذار باشد.

 غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهارداشت: بیشترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود و این دانشگاه در جهت بهره‌وری و بهبود کیفیت و شرایط کشاورزی نقش مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: استان خوزستان به واسطه فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و همچنین چهره‌های علمی این حوزه همچنان باید موقعیت و تاثیرگذاری خود را به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور حفظ کند.

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان کاملا بازسازی شده است

شریعتی از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان یک مرکز علمی- دانشگاهی درجه یک در کشور یاد کرد و گفت: توانمندی این دانشگاه همزمان با دولت تدبیر و امید رقم زده شد و امروز شاهد عملکرد موفق اساتید و کارشناسان دانشگاه کشاورزی استان خوزستان هستیم.

وی ادامه ‌داد: در همین راستا به‌منظور جذب منابع مالی مناسب پیگیری‌های جدی صورت گرفت تا اعتبارات استانی، ملی و وزارتخانه ای به این دانشگاه اختصاص یابد.

استاندار خوزستان یادآورشد: دولت در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان سرمایه‌گذاری‌های مختلفی انجام داده که به مرور زمان به بهره‌برداری خواهند رسید.

شریعتی یادآورشد: استخر سرپوشیده و کاملا استاندارد، سالن بدن سازی ویژه خوابگاه دختران، فاز اول موزه دانشگاه و همچنین کارخانه تولید شیر و لبنیات از جمله پروژه‌هایی هستند که امروز به بهره‌برداری رسیدند.

ظرفیت پنج تنی تولید محصولات لبنی در دانشگاه کشاورزی خوزستان

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه پایلوت لبنی در این مرکز آموزشی و علمی با سرمایه گذاری بالغ بر هفت میلیارد ریال(علاوه بر کارخانه اولیه)، بیان‌داشت: این پروژه در راستای انجام دوره های آموزشی ویژه دانشجویان رشته‌های مرتبط به بهره‌برداری رسیده است.

عطاالله سیادت یادآورشد: پیش از این دانشجویان باید برای انجام دوره‌های آموزشی به دیگر کارخانجات لبنی موجود در استان مراجعه می‌کردند.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را روزانه پنج  تن انواع محصولات لبنی عنوان‌کرد و گفت: کارخانه پایلوت لبنی در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ظرفیت تولید محصولاتی مانند شیر، کره، دوغ، ماست و پنیر را دارد و با وجود اینکه به‌صورت آموزشی این محصولات تهیه می‌شوند، اما امکان ایجاد صرفه‌های اقتصادی این تولیدات فراهم شده است.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان همچنین اعتبار هزینه شده برای ساخت استخر سرپوشیده این مرکز دانشگاهی را ۱۰۰ میلیارد ریال بیان‌کرد و ادامه‌داد: سالن بدنسازی ویژه خوابگاه دختران نیز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی موزه این دانشگاه نیز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، تجهیزات کارخانه پایلوت لبنی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ۱۵ سال پیش از کشور ایتالیا خریداری شد که به دلیل مشکلاتی نصب و راه اندازی آن در دولت فعلی رقم خورد.

در حال حاضر این دانشگاه یکی از مراکز عمده آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی در منطقه جنوب کشور به شمار می‌رود که دارای ۸۹ نفر عضو هیأت علمی و ۲هزار و ۴۲۱ نفر دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که در قالب ۳ دانشکده‌، ۱۴ گروه آموزشی و ۵۳ رشته-گرایش تحصیلی به انجام فعالیت‌های علمی مشغول هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار