تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۳۰ درصدی زیرساخت‌های بهداشت و درمان
  معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با کرونا گفت: زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در دولت روحانی ۳۰ درصد افزایش یافتند که این زیرساخت‌ها برای مقابله با کرونا به کار گرفته شدند.

سید کامل تقوی‌نژاد  در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت زنان و زایمان دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشور ما با توجه به تقویت زیرساخت‌ها و تلاش و از خودگذشتگی کادر درمان جزو نقاط موفق دنیا در مقابله با کرونا بود.

وی با بیان اینکه هیچ بیماری در بیمارستان‌های ایران معطل دریافت خدمات درمانی نماند، ادامه داد: عدالت اجتماعی در پذیرش و معالجه بیماران برای ما اهمیت زیادی داشت و بیماران بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، قومیت و مذهب پذیرش شدند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکهزار و ۹۲۱ طرح بهداشت و درمان تا پایان دولت دوازدهم در کشور افتتاح می‌شود، گفت: ۱۱ هزار تخت بیمارستانی تا سال آینده به تخت‌های کشور افزوده می‌شود.

وی افزود: ۱۶۴ طرح از این تعداد در هفته دولت و یکهزار و ۴۰۰ طرح نیز تا فروردین ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسند.

تقوی نژاد گفت: بخشی از این طرح‌ها فردا از طریق ویدیوکنفرانس توسط رئیس جمهوری در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسند.

هفت هزار نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جذب خواهد شد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص جذب نیروی انسانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تازه تاسیس گفت: مجوز جذب ۲۲ هزار و ۲۸۴ نیرو از آبان ماه سال گذشته اخذ شد که هفت هزار نفر از این تعداد در اسفندماه همزمان با شیوع کرونا جذب و به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به اعطای این مجوزها در سه مرحله دیگر به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: مجوز جذب هفت هزار نیروی جدید نیز در روزهای آینده در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

تقوی‌نژاد توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان دزفول را یادآور شد و گفت: با توجه به شاخص‌های موجود پیش بینی لازم برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز این مراکز درمانی انجام خواهد شد.

وی نسبت تخت به جمعیت را در دزفول پایین تر از استاندارد کشوری دانست و افزود: وزارت بهداشت در تلاش است طبق استانداردهای تعریف شده و برنامه ۱۴۰۴ اقداماتی را برای توسعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها و استان‌های عقب افتاده از نظر نسبت تخت به جمعیت انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دزفول را از شهرستان‌های موفق در ارائه خدمات با کیفیت عنوان کرد و گفت: کیفیت خدمات در این شهرستان باعث جذب بیماران از شهرها و استانهای همجوار شده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت و خیران در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دزفول افزود: اکنون برای رسیدن به استانداردهای کشوری در دزفول در حال احداث چند مرکز بهداشتی درمانی هستیم که از رشد قابل توجهی برخوردارند.

تکمیل بیمارستان یازهرا دزفول نیازمند انعقاد تفاهم نامه جدید است

تقوی‌نژاد درخصوص روند احداث بیمارستان یازهرا (س) دزفول گفت: فاز نخست این بیمارستان با مشارکت وزارت بهداشت و بنیادهای علوی و برکت اجرا شده و لازم است با توجه به افزایش قیمت‌ها برای اجرای فازهای بعدی تفاهم نامه جدیدی منعقد شود.

وی با قدردانی از تلاش و کمک خیران برای احداث اماکن درمانی شهرستان دزفول افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک دانشگاه تازه تاسیس است و در حال حاضر از نظر فضاهای آموزشی و اداری کمبودهایی دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: باید یک پردیس برای این دانشگاه تعریف و تمام واحدهای اداری و آموزشی آن در یک نقطه جمع شوند که در این زمینه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

تقوی‌نژاد روز چهارشنبه با حضور در محل احداث چند بیمارستان دزفول از نزدیک روند اجرایی این طرح‌ها را بررسی و در پایان در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول شرکت کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار