تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۰۶۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه رامین افزوده‌شد
 مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: ۴۰مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه حرارتی (بخاری) رامین اهواز افزوده شد.

خلیل محمدی روز چهارشنبه در هفته بیستم از پویش "الف_ب_ایران" با موضوع بهره‌برداری از طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید در پنج نیروگاه کشور از جمله رامین اهواز که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد بیان کرد: حجم اعتبار اختصاص یافته برای این افزایش ظرفیت ۲۸۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: با بررسی انجام شده مشخص شد که ۴۰ درصد محدودیت این نیروگاه به خلا موجود باز می گردد که با توجه به هماهنگی صورت گرفته ۲۸۰ میلیارد ریال در ۲ مرحله به این نیروگاه تخصیص پیدا کرد.
به گفته محمدی، این بودجه در بخش های مختلف ازجمله لایرویی مسیرهای ورود و خروج سیستم کولینگ(خنک کننده)، اسید شویی لوله‌های کندانسور، اورهال پنج سیستم کولینگ، نصب یک سکوی تخریب شده از سیل سال ۹۸ و به روز رسانی تجهیزات آن برای آماده سازی تابستان۹۹ و  تعمیرات اساسی گیربوکس‌های واحد جدید هزینه شد.
وی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات سبب شد که به طور متوسط ۴۰ مگاوات به ظرفیت تولید واحدها در تابستان امسال اضافه کنیم،افزود: با استمرار اینگونه فعالیت‌ها می‌توانیم ظرفیت باقیمانده از محدودیت تولید را برطرف کنیم.

پیش از این مجری طرح های نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفته بود: نیروگاه رامین در شهر ویس از توابع شهرستان باوی خوزستان با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیون یورو بازتوانی می شود. قراردادی با شرکت‌های سازنده نیروگاه رامین از کشور روسیه برای بازتوانی این نیروگاه منعقد شده است.

نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی ( بخاری) کشور است که با هدف تامین برق خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.
نیروگاه رامین در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – ملاثانی و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس (شهرستان باوی) و در شمال شرقی اهواز قرار دارد.
این نیروگاه با ۶ واحد دارای توان تولیدی یک هزار و ۸۵۰ مگاوات برق است.

هفته بیستم از پویش "هر هفته الف_ ب _ ایران" با هدف آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق و  بهره‌برداری از طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید در نیروگاه‌های نیروگاه بخاری رامین اهواز،  بخاری اسلام آباد اصفهان، بخاری شازند، نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس و نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان انجام شد

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار