تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۰۶۴۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمتر از ۱۰ درصد مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک استفاده می‌کنند
 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: میزان استفاده مردم شهرهای جنوب غرب خوزستان از ماسک کمتر از ۱۰درصد است.

  شکرالله سلمان‌زاده چهارشنبه در نشست ستاد کرونا آبادان آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان را  افزایشی و نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: تنها راه کنترل و مقابله با بیکاری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه و حضور نیافتن در مناطق شلوغ است.

وی افزود: رعایت فاصله اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین راه مقابله و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه این بیماری تمام نشده و لازم است مردم با دقت دستوالعمل های بهداشتی را رعایت کنند گفت:متاسفانه در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان میزان استفاده مردم از ماسک بسیار کم شده است و این در حالی است که خطر بیماری کووید ۱۹ همچنان منطقه را تهدید می‌کند.

سلمان‌زاده رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و احتمال ورود منطقه جنوب غرب خوزستان به موج دوم کرونا را یادآور شد و بیان کرد:هم اکنون با روند افزایشی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم و این منطقه در آستانه ورود به پیک دوم این بیماری قرار دارد.

وی افزود:هم اکنون بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان طالقانی آبادان و بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان در حال پر شدن است و این آمار نسبت نگران کرده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن موازین بهداشتی ، زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

وی افزود:منطقه جنوب غرب استان خوزستان با همکاری خوب مردم توانست پیک اول این بیماری را کنترل کند ولی پس از آن رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم این منطقه موجب شده تا وضعیت این منطقه بار دیگر قرمز شود.

سلمان‌زاده خواستار نظارت بیشتر بر اصناف مختلف در منطقه جنوب غرب استان خوزستان شد و گفت: متاسفانه اصناف مختلف پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و این امر باعث افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان شده است.

وی با تاکید بر تعطیلی اصناف غیرضروری در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت: برای جلوگیری از ورود این منطقه به پیک دوم بیماری کووید ۱۹ باید علاوه بر بستن مساجد و کانون های فرهنگی مانع فعالیت اصناف غیر ضروری چون پاساژها، سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها شد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان نیز در این نشست گفت: آبادان پیک نخست بیماری کووید ۱۹ را با تلاش کادر پزشکی، راهکارهای اساسی ستاد کرونا و همکاری مردم بخوبی پشت سرگذاشت و مدتی نیز آمار مبتلایان رو به کاهش رفت.

محمد طاهری اظهار داشت: متاسفانه شهروندان آبادانی به دلیل سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باعث افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ شدند و شاهد افزایش چشمگیر این بیماری در منطقه هستیم.

وی افزود: شهرداری‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده موظف هستند از امشب مراحل گندزدایی معابر عمومی را از سر بگیرند ضمن اینکه لازم است فضای سبز پارک‌ها غرق در آب شود تا شهروندان در پارک ها تجمع نکنند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان با اشاره به تامین ماسک در این شهرستان بیان کرد: به لحاظ تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده هیچ محدودیت و کمبودی در این شهرستان وجود ندارد و تمامی داروخانه‌ها ماسک را با نرخ مصوب بین شهروندان توزیع می‌کنند.

طاهری خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و فرودگاه آبادان شد و گفت: برخی اصناف همچنین فرودگاه آبادان پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی رعایت نمی کنند که در صورت تکرار این موضوع ناچار به برخورد قانونی هستیم.

وی با اشاره به حرکت برخی کاروان‌های اربعین حسینی به منطقه گفت: برخی کاروان‌ها به سمت این منطقه در حرکت هستند که باید برای مقابله با گسترش بیماری کووید ۱۹ این کاروان‌ها متوقف و به شهرهای خود بازگردانده شوند.

طاهری خواستار توقف فعالیت برخی هیات‌های مذهبی در آبادان شد و افزود: در دهه نخست محرم برخی هیات‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری کردند و همچنان در برخی شب ها عزاداری می کنند که باید فعالیت خود را متوقف کنند.

  ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار