تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۶۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام بیش از پنج هزار ماموریت کرونایی اورژانس در خوزستان
  رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماموران این مرکز در پنج ماه نخست امسال ۳۱ هزار و ۶۰۰ ماموریت انجام دادند که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۳ مورد مربوط به بیماران کرونایی بوده است.

  دکتر فرهنگ کره بندی روز چهارشنبه به مناسبت روز اورژانس و فوریت های پزشکی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این مرکز ماهانه ۶ هزار ماموریت یعنی روزانه ۲۰۰ ماموریت را به انجام رسانده است که ازاین تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ ماموریت تصادفی  و ۲۴ هزار و ۹۰۰ میامورتی غیر تصادفی بوده است.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۵۶۳ ماموریت اعزام به بیمارستان، چهار هزار و ۱۰۰ مورد درمان در محل ، ۱۰ مورد زایمان در محل یا حین اعزام، ۴۰۹ مورد اورژانس زنان، ۲ هزار و ۵۲۹ مورد اورژانس قلبی، ۲ هزار و ۷۳۶ مورد تنفسی ، یک هزار و ۱۳۲ مورد مسمومیت و گزش و ۷۵ مورد اعزام هوایی با انتقال ۸۲ بیمار گزارش شده است.

کره بندی ادامه داد: هر آمبولانس بیش از ۳۲۰ ماموریت انجام داد و هر نفر پرسنل بیش از ۵۰ اعزام داشته است.

کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پایگاه اورژانس درحوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال است اما براساس طرح ششم توسعه ۶۲ پایگاه از استاندارد عقب هستیم.

وی اضافه کرد: هر پایگاه اورژانس ۹.۲۵ نفر نیرو و به ازای هر چهار پایگاه یک نفر نیروی پشتیبان نیاز است.

کره بندی بیان کرد: درماه گذشته از بیش از چهارهزار ماموریت سه شکایت مردمی گزارش شده که بیشتر به علت تاخیر در زمان رسیدن آمبولانس است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازادامه داد: تاخیر در زمان رسیدن به علت ترافیک، حجم بالای ماموریت، کم بودن پایگاهها ، خراب شدن آمبولانس حین مسیر و یا سخت گذر بودن منطقه است.

وی افزود: در جاده به ازای هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه نیاز است که خوزستان استاندارد است.

مزاحمت تلفنی از جمله مشکلات اورژانس ۱۱۵

کره بندی در ادامه ازجمله مشکلات اورژانس ۱۱۵ را مزاحمت های تلفنی عنوان کرد و گفت: از شهروندان انتظار داریم شرایط را درک کنند چون یک تماس غیر ضروری و نابهنگام می‌تواند جان یک نفر را به خطر بیندازد و آثار روانی و اجتماعی بر روی نیروها دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ماه گذشته ۴۷ هزار تماس با اورژانس برقرار شد و در روز سه و در شب چهار کارشناس پاسخگو هستند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ آماده ثبت شکایات و پیشنهادات مردمی است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در حال حاضر خوزستان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد و در صورت جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است با شرایط سختی روبرو شویم.

فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: براساس آخرین آمار موجود، خوزستان دارای چهار شهر با وضعیت قرمز، سه شهر با وضعیت نارنجی، هشت شهر با وضعیت زرد و ۱۳ شهر با وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا است .
وی گفت: در حال حاضر شهرهای آبادان، بهبهان، آغاجاری و امیدیه از نظر شیوع کرونا قرمز هستند ‌ که این افزایش شهرهای قرمز برای ما نگران کننده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار