تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۰۶۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولویت هاکی خوزستان آموزش و استعدادیابی است
  رییس هیات هاکی خوزستان گفت: مهمترین اولویت این هیات در سال جاری توجه به بخش استعدادیابی و شناسایی نفرات مستعد در کنار آموزش است تا بتوانیم تعداد ورزشکاران سازمان یافته در این رشته ورزشی در خوزستان را افزایش دهیم.

امینه خجسته اظهار داشت: استعدادیابی به کمک آموزش ، برگزاری کارگاه‌های مختلف و برگزاری کلاس داوری و مربیگری از مهمترین برنامه‌های هیات هاکی خوزستان به شمار می رود. پارسال شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این رشته بودیم و چرخه هاکی در خوزستان به حرکت درآمد؛ همچنین میزبان اردوی دختران زیر ۱۵ سال و مسابقات هاکی لیگ دسته یک کشور بودیم اما بیماری کرونا تمام برنامه‌ریزی ها را به هم زد.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در خوزستان فعالیت می‌کنند که آمار بسیار پایینی است و باید با برگزاری دوره های متنوع تعداد ورزشکاران این رشته را افزایش دهیم. از آنجا که هاکی یک رشته بسیار گران است انتظار داریم روسای هیات‌های شهرستانی به دنبال جذب حامی مالی باشند تا بتوان این رشته را در سطح استان گسترش داد.

رییس هیات هاکی خوزستان بیان کرد: یکی از برنامه های ما همگانی کردن ورزش هاکی در استان است و آموزش و پرورش می تواند نقش پررنگی در این موضوع داشته باشد. بی شک اگر دانش آموزان شناخت بیشتری از این رشته ورزشی داشته باشند، می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون، به فعالیت در رشته هاکی روی چمن تاکید دارد تاکنون اقدامات خوبی در این رشته انجام دادیم و در صورتی که مجوز فعالیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا را دریافت کنیم برنامه ریزی خوبی در این بخش از هاکی داریم.  

خجسته بیان کرد: در حال حاضر مکانی به عنوان دفتر هیات هاکی نداریم اگرچه قرار است با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان مکانی برای این هیات در نظر گرفته شود. هاکی جزو رشته هایی است که در سطح کشور کمتر به آن توجه شده و این موضوع سبب می شود که اسپانسر کمتری جذب هاکی شود.

وی در خصوص فعالیت بانوان در رشته ورزشی هاکی گفت: سال گذشته اقدامات بسیار موثری در بخش بانوان داشتیم و قرار بود میزبان ملی پوشان کشورمان باشیم اما بیماری کرونا این اجازه را نداد. خوشبختانه بانوان بسیار خوبی جذب هاکی استان شده اند اما نیاز به آموزش بیشتر دارند تا به تیم های ملی راه پیدا کنند. همچنین انتظار داریم که رسانه ها در معرفی این رشته ورزشی به مردم کمک کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار