تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۰۶۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جایگاه‌های سوخت در اهواز دارای تاییدیه ایمنی هستند
  مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: تمام جایگاه‌های سوخت در شهرستان اهواز نه تنها تاییدیه ایمنی دارند بلکه همه آنان با نظارت شرکت پخش فراورده‌های نفتی الزامات ایمنی را به منظور پیشگیری از حوادث و آتش سوزی رعایت می‌کنند.

نعمت‌الله نجفی  با رد ادعای رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز مبنی بر اینکه بیشتر جایگاه‌های سوخت در اهواز تاییدیه ایمنی ندارند افزود:شرکت متبوع قبل از شروع ساخت جایگاه سوخت همه استعلام‌ها را از شهرداری ، محیط زیست ، گاز ، آب ، برق و به تازگی اداره کار دریافت می‌کند و بر همین اساس مقدمات ساخت جایگاه را شروع می‌کند و پس از پایان ساخت جایگاه تاییدیه ایمنی را نیز دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر موارد ایمنی جایگاه های سوخت به طور مستمر توسط کارشناسان ایمنی شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز با هدف حفظ جان شهروندان و خودروها صورت می‌گیرد افزود:جایگاه‌های سوخت به دلیل اینکه از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردارند موارد و نکات ایمنی را در بالاترین سطح در آنان رعایت می شود.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با اشاره به وقوع برخی آتش سوزی‌ها در جایگاه‌های سوخت و گاز سی.ان.جی در اهواز اظهار داشت: مسبب و علت اصلی حوادث آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت بدون استثناء از ناحیه خودرو بوده است بنابراین مسوولان و دستگاه‌های نظارتی باید ایمنی خودروها را جدی بگیرند تا در زمان سوخت‌گیری با آتش سوزی و انفجار رو به رو نشوند.
نجفی افزود: همه موارد آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت توسط عوامل و کارگران جایگاه های سوخت حتی بدون کمک گرفتن از سازمان آتش نشانی صورت می گیرد که این نشان می دهد امکانات و لوازم مهار آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت وجود دارد و این وسایل به صورت مستمر مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
وی گفت: جایگاه‌های سوخت و کارکنان و کارگران شاغل در آنان در برابر حوادث نیز بیمه حوادث هستند.
نجفی با بیان اینکه نحوه حریق در فراورده‌های نفتی و جایگاه های سوخت با سایر موارد آتش سوزی متفاوت است اظهار داشت: کارگران جایگاه‌های سوخت به صورت مستمر در باره اطفاء حریق آموزش می بینند و در صورت بروز حوادث آتش سوزی که از ناحیه غیر از جایگاه است مهارت لازم را برای مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از سرایت آن دارند.
به گزارش ایرنا رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اخیرا گفته است بیشتر جایگاه‌های سوخت در اهواز تاییدیه ایمنی ندارد و همین موضوع بسیار مهم در زمان بروز حادثه احتمالی، صدمات و خسارت جدی به همراه دارد.
ابراهیم قنبری مدعی شده طبق دستورالعمل‌های ایمنی جایگاه‌های سوخت نباید در کنار مکان‌های مسکونی باشد این در حالی است که بسیاری از جایگاه‌های سوخت در اهواز در کنار مناطق مسکونی ساخته شده‌اند  ضمن آنکه بسیاری از جایگاه‌های سوخت فاقد وسایل ایمنی هستند و در زمان بروز حوادثی همچون آتش‌سوزی و یا انفجار امکان عکس‌العمل و مهار حادثه را ندارند.
مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان در پاسخ به این ادعای رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:خودروها باید دسترسی آسان به جایگاه‌های سوخت داشته باشند و فاصله آنان با منازل مسکونی بر اساس استاندارد مورد نظر صورت می گیرد ضمن آنکه هیچ یک از موارد آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت و گاز سی ان جی به خانه‌های مسکونی سرایت نکرده است.
بر اساس اعلام نظر کارشناسان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز علت بروز حریق در جایگاه‌های سوخت ، فقدان ایمنی کافی خودروها هنگام سوخت‌گیری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار