تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۶۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی بافت فرسوده آبادان نیاز است
شهردار آبادان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی بافت فرسوده پنج منطقه آبادان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر نیاز است.

محمودرضا شیرازی  با بیان اینکه پنج نقطه و محله شهر آبادان شامل علوانیه، سده و جمشیدآباد، احمدآباد، ذوالفقاری و سلیچ به عنوان بافت فرسوده تعیین شده است افزود: برای اصلاح زیرساخت‌های این پنج محله با وزارت مسکن و شهرسازی هماهنگی شده و طرح جامع دفع آبهای سطحی، احداث جوی ، جدول و آسفالت اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این راستا از سوی راه و شهرسازی حدود ۲۰ میلیارد ریال برای سلیچ غربی و شرقی و ۶ میلیارد ریال برای بافت فرسوده ذوالفقاری تخصیص یافته است.

شهردار آبادان  اعتبار مورد نیاز برای بازسازی ، زیرسازی ، آسفالت و مبلمان این مناطق شهری در آبادان را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:یکی از دغدغه های شهرداری آبادان کاهش درآمد است. شهرداری آبادان ماهانه باید حدود ۱۱۰ میلیارد ریال حقوق پرداخت کند که کسر حق عوارض آلایندگی موجب کمبود نقدینگی در شهرداری آبادان شده است.

شیرازی اظهار داشت: این درحالی که به دلیل پایین بودن بضاعت مردم درآمد ماهانه شهرداری آبادان به طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری این شهر بسیار کم است.

شهردار آبادان افزود: این شهرداری از آذرماه ۹۷ تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال به کارکنان و ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بازاریان و پیمانکاران بدهکار است که این حجم بدهی شرایط را برای این شهرداری بسیار دشوار کرده و باعث تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شده است.

شیرازی افزود: شهرداری آبادان بیش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال  به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد که ۵۰ درصد این مبلغ جریمه دیر کرد در پرداخت حق بیمه است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه سهم آلایندگی ضریب یک و ۲ بود گفت: از آنجا که پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد لذا ضریب حق آلایندگی آبادان نیز باید یک و ۲ باشد اما در حالیکه در پایان برنامه ششم توسعه قرار داریم تاکنون ضریب سهم آلایندگی شهر آبادان اصلاح نشده است.مساحت شهری آبادان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری پنج هزار و ۵۰۰ هکتار می‌باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار