تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های جایگزین مواکب خوزستان در اربعین امسال
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: با توجه به اعلام دولت عراق مبنی بر برگزار نشدن مراسم راهپیمایی اربعین امسال، مواکب در ادامه خدمت‌رسانی هر ساله خود اقداماتی چون کمک مؤمنانه به نیازمندان و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند را در برنامه خود دارند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی درباره برنامه‌های مواکب در اربعین امسال و در شرایط تعطیلی پیاده‌روی زائران اظهار کرد: با توجه به اعلام دولت عراق مبنی بر برگزار نشدن اربعین امسال، با مشورت و هماهنگی مواکب، برنامه‌های جایگزینی برای اربعین امسال در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تشکیل نشست‌های توجیهی در فضای مجازی برای موکب‌داران در این زمینه گفت: امسال همه مواکب در شهرهای خود مستقر خواهند بود و هیچ موکب در پایانه‌های مرزی استقرار نمی‌یابد. مواکب امسال دو کار مهم انجام می‌دهند؛ کمک مؤمنانه به نیازمندان شهرستان مربوطه و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، دو اقدامی است که مواکب در ادامه خدمت‌رسانی هر ساله خود در اربعین انجام خواهند داد.

موسوی افزود: نکته بعدی توجه به زیرساخت‌های مواکب برای مراسم اربعین سال‌های آینده است. با توجه به گرمی هوا در ایام اربعین سال‌های آینده، نیاز است مواکب به تهیه وسایل سرمایشی لازم برای اربعین سال آینده اقدام کنند. علاوه بر این برخی از مواکب در چذابه زمین‌هایی برای ساخت و ساز موکب دارند و امسال فرصت مناسبی برای رسیدگی به این امور است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، توجه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تهیه بسته‌های آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان را از دیگر مأموریت‌های مواکب در اربعین امسال عنوان کرد و گفت: موکب‌داران، دانش‌آموزان نیازمند شهرستان خود را در قالب طرح «اربعین مهر» از کمک‌های خود برخوردار کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تلاش ما این است که موکب‌داران را هدایت کنیم تا از حرکت‌ جهادی خود عقب نیفتند، گفت: از مردم تقاضا داریم که هدایا و نذرهای خود را در اختیار مواکب قرار دهند تا بتوانند به نحو شایسته‌ای به مردم و دانش‌آموزان نیازمند خدمت‌ کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار