تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان:
بقعه دانیال نبی(ع) در شوش نیازمند مرمت است
  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان گفت: بقعه متبرک حضرت دانیال نبی (ع) در شوش باتوجه به اهمیت جهانی و تاریخی شایسته رسیدگی بیشتر و مرمت است.

سیدحکمت الله موسوی  در سفر به شهرستان شوش اظهار داشت: ضرورت دارد اداره‌ کل اوقاف خوزستان به موضوع مرمت بقعه حرم دانیال نبی (ع) ورود کند.
وی افزود: بر اساس ماده ۹۹ قانون برنامه، دستگاه‌های متولی و دارنده آثار تاریخی مؤظف به حفاظت از آثار تاریخی و مرمت آن‌ها هستند.
موسوی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان آماده همکاری برای رفع مشکلات آستان مقدس حرم دانیال نبی (ع) است و در این زمینه قول مساعد می‌دهد.
امام‌جمعه شوش نیز در این بازدید با اشاره به جایگاه حضرت دانیال نبی (ع) و مشکلات بوجود آمده در سرداب این حرم گفت: ضرورت دارد مرمت و بازسازی برخی بخش‌های آرامگاه حضرت دانیال (ع) با نظارت کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.
حجت الاسلام مهدی علیزاده همچنین بر ضرورت حفظ آثار تاریخی، توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا آرامگاه حضرت دانیال نبی(ع) در ساحل شرقی رودخانه شاوور و در مجاورت تپه ارگ قرار دارد.

طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) در مساحتی کمتر از چهار هزار مترمربع در ۲ طبقه از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ آغاز شد اما به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم نیمه کاره رها شده است.
حرم مطهرحضرت دانیال نبی(ع) مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام است و اثر تاریخی آن در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۵۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
حضرت دانیال نبی(ع)، از پیامبران الهی در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل وی به حضرت داوود (ع) می رسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار