تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۰۶۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ملی پوش کشتی فرنگی کشور:
رشته کشتی برند ورزش خوزستان است
  ملی پوش و قهرمان کشتی فرنگی کشور گفت: رشته کشتی برند ورزش خوزستان است اما آنگونه که باید به این رشته توجه نمی‌شود.

  امیر قاسمی‌منجزی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با مسوولان هیات کشتی خوزستان بیان کرد: با وجود اینکه کشتی خوزستان در دنیا یک قطب است اما متاسفانه جای خالی متولیان ورزش خوزستان در این جلسه احساس می‌شود. 

وی افزود: کشتی‌گیران خوزستانی همگی عنوان دار آسیا و جهان هستند و حتی در المپیک حرف برای گفتن دارند اما وقتی دید مسوولان ورزش را نسبت به این رشته می‌بینم، از فعالیت خودم در کشتی ناراحت می‌شوم.

قهرمان سنگین وزن کشورمان گفت: پارسال ۶ نفر از ۱۰ کشتی‌گیری که به مسابقات جهانی اعزام شدند، خوزستانی بودند که این موضوع نشان دهنده قدرت کشتی‌گیران خوزستانی در دنیا است اما با این وجود آن طور که باید به کشتی استان توجه نمی‌شود و مسوولان وقت خود را بیشتر صرف فوتبال می‌کنند.

وی ادامه داد: آیا کشتی خوزستان با یک تیم درجه سوم فوتبال برابری نمی‌کند که مسوولی از استان در این جلسه حضور نداشته باشد؟ امروز وقتی علاقه نوجوانان خوزستانی به کشتی را می‌بینم از آنها خواهش‌ می‌کنم به رشته کشتی نیایند زیرا یک کشتی‌گیر به اندازه زحمتی که می‌کشد، مزد دریافت نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید کشتی در خوزستان بی‌ارزش است و جایگاهی در ورزش استان ندارد، پس باشگاه‌ها را تعطیل کنید تا حداقل کشتی‌گیران آسیب نبینند. من در کشتی از نظر جسمی و روحی آسیب‌ زیادی دیدم.

منجزی افزود: نمی‌گویم که فوتبالیست‌ها بیش از حد دستمزد می‌ گیرند، به هر حال آنها هم با توجه به کاری که می‌کنند حق و حقوقی دارند اما انتظار من این است که به کشتی هم توجه شود.اگر نمی‌توانند از نظر مالی کشتی‌گیران را تامین کنند، از نظر روحی یک کشتی گیر را درک کنند. 

وی با بیان اینکه کشتی برای مسوولان خوزستان ارزشی ندارد گفت: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم که فرزندانشان را به کشتی نفرستند زیرا از نظر جسمی و روحی آسیب می‌بینند.

دیگر ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان هم گفت:انتظار داریم حامیان مالی از کشتی‌گیران خوزستانی در تمام رده‌های سنی حمایت کنند تا با خیال راحت در مسابقات و اردوهای تیم ملی شرکت کنند، نه اینکه به فکر پول بلیت رفت و برگشت به اردوی تیم‌ملی باشند.

امین میرزا زاده با بیان اینکه کشتی خوزستان همیشه سرآمد کشور بوده افزود: ما همواره کشتی گیران خوبی داریم و امیدوارم شرایط‌ کشتی خوزستان روز به روز بهتر شود. مهمترین دغدغه کشتی گیران خوزستان بحث مالی است که هیات استان برنامه خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه یک قرارداد خوب کشتی‌گیر شاید کمتر از یک میلیارد ریال باشد، در صورتی که قرارداد بازیکنان فوتبال بسیار بالاتر است گفت: فوتبالیست ها در طول یک سال منبع درآمد دارند اما منبع درآمد ما کشتی گیران شاید ۲ یا سه ماه باشد لذا نیاز به توجه بیشتری داریم و باید تلاش کنیم قراردادهای کشتی را به حد فوتبال برسانیم.

دیگر ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان نیز گفت: کشتی گیران خوزستانی بسیار کم توقع هستند لذا انتظار داریم که مسوولان از این رشته المپیکی بیشتر حمایت کنند.

رامین طاهری با بیان اینکه تمام هدفم پوشیدن دوبندا تیم ملی در المپیک است افزود: کشتی گیران خوزستان جزو نفرات اصلی تیم ملی هستند که همواره شانس حضور در مسابقات جهانی و المپیک را دارند. امیدوارم در فرصت باقیمانده تا المپیک عملکرد خوبی داشته باشم و مورد رضایت کادر ملی قرار گیرم.

وی که امسال با تیم‌ فولاد اکسین قرارداد ثبت کرده در خصوص حضور این تیم در لیگ برتر گفت: من به مدت ۶ سال عضو تیم ایران‌مال بودم اما وقتی متوجه شدم که فولاد اکسین قصد تیمداری در لیگ برتر را دارد تصمیم گرفتم برای تیم استانم کشتی بگیرم و با آن قرارداد بستم اما متاسفانه اعلام کردند که قصد تیمداری ندارند که امیدوارم این مشکل حل شود و تیمداری کنند.

وی ادامه داد:هم اکنون از تیم‌های کشتی یزد، سنندج و ایران‌مال پیشنهاد دارم اما من نسبت به فولاد اکسین تعصب دارم و امیدوارم شرایط مهیا شود تا فولاد اکسین در لیگ برتر تیمداری کند.

قهرمان کشتی فرنگی کشورمان افزود: تیم‌داری فولاد اکسین در لیگ برتر باعث می‌شود که کشتی گیران از لحاظ مالی تامین شوند.

نشست هم اندیشی قهرمانان کشتی‌ خوزستان با مسوولان هیات کشتی خوزستان در اهواز برگزار شد.

مرجع / ایرنا
برچسب ها: کشتی
:
:
:
آخرین اخبار