تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۰۶۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایانه فرودگاه آبادان ماه آینده بهره‌برداری می‌شود
 معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توسعه فرودگاه بین‌المللی آبادان را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: ساخت پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

 موعود شمخانی بیان کرد: مساحت خالص پایانه جدید این فرودگاه هفت هزار و۲۰۰ متر مربع و شامل یک فضای مرکزی و فضاهای اداری و خدماتی (کافی شاپ و رستوران) است.

وی با بیان اینکه برای ساخت فرودگاه آبادان پیش‌بینی‌ها، فراتر از فرودگاه منطقه‌ای بود، گفت: این فرودگاه در گذشته جزو معدود فرودگاه‌هایی بود که دارای ۲ باند و پایانه باری بود و اکنون نیز جزو فرودگاه‌های پیشرفته کشور است.

شمخانی با اشاره به اختصاص ۳۰میلیارد ریال برای خرید دستگاه ILS در فرودگاه آبادان ادامه داد:هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۹۲ برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و غبار، تجهیز فرودگاه آبادان و خرید دستگاه ILS را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پیش‌بینی شد در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت پایانه فعلی کم باشد و بر این اساس مقرر شد پایانه جدید این فرودگاه به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با شرکت فرودگاه‌های کشور احداث شود.

بهره‌برداری از پایانه جدید فرودگاه آبادان در ماه آینده

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، پایانه جدید فرودگاه آبادان در ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد تا به ظرفیت فرودگاه اضافه شود.

وی گفت: اساس کار سازمان منطقه آزاد اروند ساخت پایانه جدید فرودگاه، ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه پایانه فعلی بود.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین المللی آبادان هزینه شد تا  پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل پایانه جدید، تفکیک شوند.

وی با اشاره به نیاز پایانه باری در فرودگاه آبادان بیان کرد: پایانه باری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهای کشور در این فرودگاه احداث شد.

شمخانی گفت: با پایان یافتن پروژه پایانه جدید فرودگاه آبادان ، ۷۰۰ هزار مسافر در سال به ظرفیت فعلی فرودگاه آبادان افزوده می‌شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

سفر گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند بدون روادید میسر است. اهالی ساکن استان های جنوبی عراق برای سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها می‌توانند از فرودگاه آبادان که حداکثر ۳۰۰ کیلومتر با آنها فاصله دارد، استفاده کنند.

روزانه بین چهار تا هفت پرواز در فرودگاه بین‌المللی جمی آبادان به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.

مرجع / ایرنا
برچسب ها: فرودگاه ، آبادان
:
:
:
آخرین اخبار