تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرقت تجهیزات مخابراتی و داستان ناتمام قطع تلفن‌ در خرمشهر
  سرقت پی‌درپی کابل و دیگر تجهیزات خطوط تلفن‌ ثابت در خرمشهر علاوه بر خسارت‌ به تاسیسات مخابراتی این شهرستان باعث قطع طولانی مدت تلفن ثابت مشترکان خرمشهری شده است.

  افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی در خرمشهر ارائه خدمات و رفع قطعی خطوط تلفن در این شهرستان را به یک مشکل جدی تبدیل کرده است ، مشکلی که اداره مخابرات خرمشهر را به دلیل کمبود نقدینگی و تجهیزات در جایگزینی تجهیزات و سیم تلفن سرقت شده ناتوان کرده است. 

عده‌ای از شهروندان خرمشهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: با وجود اینکه خطوط تلفن ثابت چندین منطقه از شهرستان خرمشهر قطع است ولی پیگیری مشترکان برای حل این مشکل تاکنون بی نتیجه بوده است.

احمد بچاری از شهروندان خرمشهر گفت: سرقت کابل‌های تلفن و شبکه برق در شهرستان خرمشهر به یک معضل جدی تبدیل شده است که کسی پاسخگوی آن نیست.

وی  افزود: الان اکثر تلفن‌های ثابت خرمشهر به دلیل سرقت پست و کابل‌های تلفن قطع است و هرگاه مخابرات اقدام به جایگزینی کابل و پست مخابراتی می کند سارقان مجددا آن را سرقت می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهری گفت: تلفن ثابت نیاز اصلی یک خانواده است به خصوص در این ایام که دانش آموزان در منازل نیاز به اینترنت برای آموزش دارند لذا  استفاده از اینترنت تلفن ثابت ضروری است.

مریم صنگورنژاد افزود: با وجود پرداخت هزینه اشتراک اینترنت تلفن ثابت به دلیل سرقت کابل مخابراتی استفاده از اینترنت غیرممکن شده است.

وی در ادامه گفت: اهالی محل بارها برای رفع مشکل قطعی تلفن ثابت به اداره مخابرات خرمشهر مراجعه کرده اند ولی بی نتیجه بوده است.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خرابی تلفن‌های ثابت در خرمشهر مربوط به حفاری برخی دستگاههای اجرایی و نیز سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی است گفت:علت قطع تلفن ثابت برخی از مناطق شهرستان خرمشهر ناشی از سرقت سیم تلفن و دیگر تجهیزات مخابراتی از سوی سارقان است که عمدتا تلفن‌های منطقه معین، طویجات و جدیده را شامل می‌شود.

ابراهیم غزالی فر  شمار تلفن‌های قطع شده به دلیل سرقت و حفاری در خرمشهر را  در حدود ۴۰۰ شماره تلفن اعلام کرد و گفت: متاسفانه کابل زیرزمینی مخابرات در شرق کارون در روستای بدریه، معاف، حنشییه و مقامسیه به طول پنج کیلومتر و روستاهای منیخ، حفارشرقی در محدوده شرکت کشتی‌سازی اروندان به طول چهارکیلومتر سرقت‌ شده است. 

وی در ادامه گفت: این موضوع بارها در کمیسیون سرقت مطرح شده است ولی تاکنون سارقی در این رابطه دستگیر نشده‌ است.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر با بیان اینکه میزان سرقت کابل‌های مخابرات در این شهرستان رو به افزایش است افزود:میزان خسارت وارده به شبکه مخابراتی این شهرستان ناشی از سرقت سیم و دیگر تجهیزات مخابراتی ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

غزالی‌فر همچنین با گله مندی از برخی دستگاه های اجرایی که بدون هماهنگی با سایر دستگاه ها اقدام به حفاری در سطح خیابان ها و معابر خرمشهر می کنند اظهار داشت:  برخی دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی اقدام به حفاری می‌کنند و این اقدام آنها گاها موجب قطع کابل‌های زیرزمینی و تاسیسات مخابراتی می‌شود.

وی در ادامه گفت:در کوت‌شیخ خرمشهر سال گذشته شرکت آبفا بدون هماهنگی اداره مخابرات اقدام به حفاری کرد و موجب قطعی و خسارت جدی به کل تاسیسات زیرزمینی مخابراتی این منطقه شد که با اصلاح جزئی انجام شده تا به امروز به شهروندان خدمات رسانی می‌شود.

غزالی‌فر افزود: در این راستا به منظور ارائه خدمات با کیفیت طرح اصلاح و نوسازی تاسیسات زیرزمینی مخابرات و تبدیل کافوهای مسی به کافوی نوری در کوت شیخ در حال انجام است و در آینده نزدیک با اصلاح تمام کافوهای منطقه کوت شیخ خرمشهر مشکل قطعی تلفن‌ در این منطقه برطرف می‌شود.

وی گفت: در پی حفاری شرکت گاز خرمشهر در ورودی منطقه کوی سوم خرداد (پیش‌ساخت) در سال گذشته به تاسیسات زیرزمینی این منطقه آسیب رسیده است که اینک با برنامه‌ریزی انجام شده تاسیسات آن به کافوی نوری مجهز خواهد شد.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر در ادامه گفت: همچنین در مینوشهر خرابی بخش زیادی از تاسیسات زیرزمینی مخابرات این منطقه ناشی از حفاری شرکت گاز است و هم اینک هفت کافوی نوری در این منطقه نصب و تعمیر خطوط همچنان در این منطقه در حال انجام است که اصلاح یک کافو یک تا ۲ هفته زمان می‌برد.

۳۴ هزار مشترک شهری و روستایی تلفن ثابت در خرمشهر وجود دارد که خط تلفن ۱۶ هزار مشترک به علت بدهی قطع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار