تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۰۶۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی بامداد دوشنبه یک فروند شناورتجاری حامل کالای قاچاق را در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس توقیف کردند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور تجاری، ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ قلم لوازم آشپزخانه شامل ظروف ملامین، لیوان آبخوری و چایخوری، اسباب بازی، قاب عکس، تعداد سه هزار و ۶۰۰ عدد فن خودرو و یکهزار و۵۰۰ عدد حوله قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۱۵ میلیارد ریال با هدف عرضه در بازار داخلی کشور و بدون مجوز قانونی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بودند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان اظهارداشت: در این ارتباط ۶ متهم به قاچاق کالا بازداشت و برای آنان پرونده تشکیل شد.
اداره کل تعزیزات حکومتی خوزستان مسوولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا را برعهده دارد.
بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری در مناطق ساحلی، آبراهی خوزستان و آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
انواع کالای خانگی و آشپرخانه‌ای، قطعات یدکی خودرو، لاستیک، نوشیدنی‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، کنسرو، چای، برنج و سوخت مهمترین کالاهای مکشوفه قاچاق در سال جاری بوده‌اند.
با شیوع ویروس کرونا حجم ورود کالای قاچاق به کشور از طریق مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کاهش یافته است.
براساس آمار رسمی پارسال حدود چهارهزارمیلیارد ریال کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد؛ این آمار جدای از کشفیات نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی، راه‌های ارتباطی و مناطق شهری خوزستان است.

استان خوزستان در سال‌های اخیر با پدیده قاچاق کالا و سوخت با حجم نسبتا" بالا روبه رو بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار